Linn ei teadnud ILSi-segadusest midagi

ILS loob lennukile maandumiseks raadiolainetest koridori.

FOTO: Internet

Kuigi juba 10 päeva tagasi oli kahtlane, kas Tartu lennujaama ILS ehk täppismaandumis-süsteem hakkab lubatud kuupäeval, 21. oktoobril tööle, teadis linn viimase hetkeni, et ILSiga on kõik korras.


«Kuulen praegu esimest korda, et ILSiga seoses on takistusi tekkinud,» ütles töö asjus Pihkvas viibiv abilinnapea Karin Jaanson eile päeval. Jaansoni meenutusel kinnitas Tartu lennujaama juht Margo Muda veel eelmisel nädalal talle, et ILS on töökorras ja ametlikult saab seda kasutama hakata 21. oktoobril.

Ebameeldiv üllatus

«Et seda ei saanudki nüüd õigel ajal tööle, on muidugi äärmiselt ebameeldiv üllatus, sest on väga hästi teada, kui väga me oleme ILSi oodanud,» lausus Jaanson.

Abilinnapea lubas täna taas Eestis tööpostile naastes uurida, miks on ILSi kasutuselevõtt edasi lükkunud ning miks linn sellest viimase hetkeni midagi ei teadnud. «Väga ebameeldiv üllatus on see igal juhul,» kordas ta.

Tartu lennujaam pidi esialgsete plaanide järgi saama ILSi oktoobri alguses. Seade oligi selleks ajaks valmis ja töökorras, kuid nn rahvusvahelisse lennunduspiiblisse AIRAC AIP kandmise ooteaja tõttu lükkus selle ametliku avamise tähtaeg 21. oktoobrile.

Ometi seisis ILS ka eile veel Tartu lennujaamas kasutuseta, sest peatöövõtjaks olnud Saksa firma BAN 2000 jättis eestlastele esitamata osa dokumentidest, mida on vaja selleks, et Eesti lennuamet saaks ILSi kasutusvalmidust kinnitava sertifikaadi anda.

Klaarivad pabereid

Saksa firma BAN 2000 kommentaari ei õnnestunud eile saada, kuid BAN 2000 kontorist Saksamaalt öeldi, et firma juht Klaus Wolf viibib praegu tõenäoliselt Eestis, et tekkinud segadust klaarida.

Lennufirma Air Baltic on enamikul juhtudel lendude ärajäämise põhjuseks toonud täppismaandumissüsteemi  puudumist, kuid mitmed on spekuleerinud, et ILSi puudumine on mõnikord olnud ka lihtsalt ettekäändeks, miks lend ära jätta.

 

Tagasi üles