Maxima pani ostukärud lukku
Lugeja, palun avalda uue süsteemi kohta arvamust

Kylli Vaole (esiplaanil) tuli Maxima uus kärude kasutamise kord üllatusena, ta ei pidanud kärude lukustamist vajalikuks.

FOTO: Margus Ansu

Suuremates Maxima kauplustes üllatab külastajaid uus kord: ostukäru kasutamise eest tuleb välja käia pandiraha. Kui käru viisakalt ettenähtud kohale tagasi panna, saab raha tagasi.

Ostukäru külge on kinnitatud spetsiaalne osa, mis pärast mündi sisestamist vabastab käru keti küljest. Kui ostud tehtud ja käru oma kohale keti otsa tagasi pandud, saab ka raha tagasi.

Kuna seade ei erista münte, sobivad sellesse nii kahe- kui üheeurone, aga ka 50-sendine. Raha kõrval on külastajatel võimalus kasutada žetooni, mille saab kaupluse infoletist tasuta, ja selle võib jätta korduvalt kasutamiseks endale.

Teispäeva pärastlõunal Tartus Zeppelini Maximas ostel­nud ja Tartu Postimehega vestelnud kliendid suhtusid uude süsteemi skeptiliselt.

Heleri Ilvesele ei olnud süsteem võõras, ta ütles, et Kaupmehe hulgilaos on täpselt samasugune.

«Ma ei olnud küll kursis, et siin ka selline on,» rääkis Ilves. «Ma ei leia, et see inimesele kasulik oleks, poele ehk küll. Nad ei pea ise enam kärusid kokku korjama.»

Väikese lapsega poodi tulnud Aune Uibo ei olnud olukorrast vaimustuses. «Mitte just kõige toredam, üsna tüütu,» ütles ta. Uibo leidis käru kätte saamiseks rahakotist just viimase mündi ning arvas, et alati ei pruugi seda ju olla.

Kylli Vao tiris mitu korda käru, enne kui aru sai, et see on kinni pandud. Uus kord oli tallegi üllatus.

Vao ei näe selleks vajadust ja tõi näitena Selveri, kus on parklates väga head varjualused just kärude tarvis.

«Pärast käruga auto juurde sõitu ning lapse ja asjade ärapanekut ei hakka ma ju käruga sisse tagasi sõitma,» arvas Kylli Vao.

Meediakanaleis pole Ma­xima uuendusest juttu teinud. Uudiseid polnud eile nende kodulehel ega ka Facebooki lehel, millel on üle 24 000 jälgija.

Maxima kommunikatsioonijuhi Katja Ljubobratetsi sõnul käib teavitamine kaupluse infoseina kaudu, sest nii jõutakse rohkemate klientideni kui näiteks Facebooki kaudu.

Ljubobratetsi sõnul tingis ostukärude lukustussüsteemi kasutuselevõtu vajadus tagada poekülastajate turvalisus ja kaitsta nende vara.

«Paraku on meil mitmeid juhtumeid, kus ostukäru on ostu sooritamise järel jäetud kaupluse ette parklaalale lahtiselt ning seejärel on see näiteks kõvema tuulega liikuma hakanud ja tekitanud kahjustusi parklas olevatele autodele,» rääkis ta.

Sellised juhtumid on Lju­bobratetsi teada jätnud autoga poeklientidele väga negatiivse tunde ja sundinud neid juhtunu lahendamiseks kulutama tohutult aega.

Muudatused ostukärude kasutamise süsteemis arvestavad tema sõnul ka jalgsi liikujate huve. Nad ei põrka enam vedelema jäetud ostukärudele kogemata otsa.

Nüüdseks on Maxima muutunud ostukärude kasutamise korda peaaegu kõikides suurtes kauplustes, sealhulgas Tartus.

Senine tagasiside klientidelt on olnud Ljubobratetsi sõnul positiivne, käružetoone on jagatud tuhandeid.

«Muudatus on taganud soovitud määral nii turvalisust kui ka ostukärude alalise olemasolu klientide jaoks, samuti on aidanud kaasa heakorra paranemisele,» teatas Maxima kommunikatsioonijuht.

Tagasi üles