Pegasus hakkab viima suurveele ja jõhvikale

Jaan Olmaru
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
1958. aastal Moskva laevatehases valmistatud Pegasus on kapteni sõnul hästi vastu pidanud ning OÜ Paremaks rendib seda Tartu sadama käest veel ka järgmised neli aastat.
1958. aastal Moskva laevatehases valmistatud Pegasus on kapteni sõnul hästi vastu pidanud ning OÜ Paremaks rendib seda Tartu sadama käest veel ka järgmised neli aastat. Foto: Margus Ansu

Eelmisel nädalal hooaja lõpetanud Pegasuse mootorlaeva meeskond tahab järgmisel aastal hakata rahvale pakkuma peale regulaarreiside ka kevadisi suurveesõite ning sügisesi jõhvikareise.


Pegasuse projektijuhi Indrek Masingu sõnul võis lõppenud suvega väga rahule jääda. Kuigi kevadine suurvesi lükkas mais hooaja alguse tavapärasest mitu nädalat hilisemaks, käis möödunud kuude jooksul laevaga sõitmas ligi 10 000 reisijat ning tehti üle paarikümne tellimusreisi.

Ehkki Pegasuse reisijate arv on aasta-aastalt kasvanud, mõtleb meeskond juurde võimalusi, kuidas 1. aprillil algavat ja 30. novembril lõppevat navigatsioonihooaega Emajõel võimalikult pikalt ära kasutada. Ühe idee järgi võiks juba aprillis hakata rahvale pakkuma kevadisi suurveesõite.

Kevadine silmailu

«See mõte tuli sel kevadel, kui kõik oli üle ujutatud,» ütles Masing ning meenutas viimase 50 aasta rekordilist suurvett Emajõel. Laev tegi siis ühe proovisõidu ning avanenud vaade Aardlapalu karjääris ja Ihaste luhal lummas kõiki.

«See oli fantastiline,» kirjeldas kevadisi emotsioone viimased kolm aastat laeva kaptenina juhtinud Rainer Napits.

Kuna Võidu silla alt laev suurvee ajal läbi ei pääse, on meeskonnal plaanis tekitada pontoonidest ajutine randumiskoht Turu jalakäijate silla juurde. Kuigi Pegasuse süvis on vaid 86 sentimeetrit, siis päris luha peale laev siiski sõitma ei läheks.

Sügisesed marjareisid

Teise ideena võiks hakata laevaga pakkuma sügisesi marjakorjamisreise. Masingu sõnul käisid Sadamateatri juures seisnud laeval vanemad inimesed sügise hakul pidevalt küsimas, kas sohu ei sõideta. «Eks vanasti olid need reisid populaarsed,» ütles Masing ning meenutas, et kunagi viis tiiburlaev Polaris huvilisi Emajõe Suursoosse jõhvikale.

Kuna aga Pegasuse keskmine kiirus on vaid 15 kilomeetrit tunnis, võtaks edasi-tagasi sõit Praagani aega üle kuue ja poole tunni.

«Vanasti sõideti suvalises kohas ninaga kaldasse ja inimesed ronisid üle reelingu, aga enam nii ei tohi,» rääkis kapten Napits ning selgitas, et probleemi lahendaks hiljuti saadud pontoonidest randumissild, mida on kerge transportida.

Pontoonsilla abil saaks viia inimesi ka Emajõe Suursoo looduskeskusesse ning suvel seisaks mobiilne randumissild ilmselt Kabina karjääris.

Mootorlaev Pegasus
• Valmis Moskva laevatehases 1958. a ja kandis varem nime Kreutzwald.
• Laeva veab 3D6-mootor, mida kasutatakse ka vedurites.
• Keskmine kütusekulu 25–30 l tunnis.
• Kiirus allavoolu 18 km/h ja ülesvoolu 10 km/h.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles