Uued perroonid kerkivad mürinal

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rongireisijad kasutavad Peedul praegu ajutist puidust perrooni (esiplaanil). Selle betoonist vend kerkib peagi ajaloolise peatusepaviljoni ette.
Rongireisijad kasutavad Peedul praegu ajutist puidust perrooni (esiplaanil). Selle betoonist vend kerkib peagi ajaloolise peatusepaviljoni ette. Foto: Kristjan Teedema

Tartu ja Valga vahele jäävates raudteepeatustes käib praegu kibe ehitus, sest novembri lõpuks peavad valmis saama uued, euronormidele vastavad perroonid.


Peedu peatuses seisid eile ettevalmistatud pinnase kõrval paneelid, Tõraveres käis betoonivalu ettevalmistus ning Nõos oli uus perroon juba valmis. Eesti Raudtee uuendab Tartu ja Valga vahel rongipeatusi, et olla valmis lähiaastatel saabuvate uute rongide teenindamiseks.

Riikliku raudteefirma avalike suhete juhi Urmas Glase sõnul tulevad kõik perroonid enam-vähem ühesugused. Kuna uute rongide põranda kõrgus on praegustest ligi pool meetrit madalam, tulevad ka perroonid vaid 50 sentimeetri kõrgused. «See on ühtne standard kogu Euroopas,» ütles Glase.

Ehitus kõikjal Eestis

Et uued rongid hakkavad vurama ka mujal kui ainult piirilinna Valga ja Emajõelinna vahel, tuleb raudteefirmal ehitus ette võtta terves Eestis.

Osa peatusplatvorme Harjumaal on juba valmis. Pärast Tartu ja Valga vaheliste peatuste uuendamist seisab sama töö ees ka Tapa ja Tartu ning Tartu ja Orava vahel. Ehitus hakkab käima ka Tapa-Narva suunal.

Ümber ehitada tuleb ligi sada ooteperrooni. Tööde rahastamiseks on Euroopa Liidu struktuurifondidest ja Eesti Raudtee eelarvest eraldatud kokku veidi üle 250 miljoni krooni.

Platvormide peale tulevad varjualused, pingid ja valgustus.

«Vaid Tartus tuleb perroon teistsugune, sest vana varjualune taastatakse,» sõnas Gla­­se.

Uued rongid hakkavad sõitma eeldatavalt aastal 2012 või 2013. Selleks ajaks peab neid teenindav infrastruktuur olema valmis.

«Tehnilistest parameetritest on esialgu veel pisut vara rääkida,» ütles uute rongide hankega tegeleva Elektriraudtee uue veeremi projektijuht Taavi Lipstok.

Esialgu on kindel vaid see, et Lõuna-Eesti liinidel hakkavad sõitma diiselrongid. Kes hakkab nendega sõitma, selgub alles hiljem, sest rongide operaatori leidmiseks kuulutatakse välja konkurss.

Tähtaeg novembris

Rongipeatuste uuendustöid juhtiva firma K-Most projektijuht Vassili Grinov märkis, et ehituslikus mõttes pole perroonide tegemises midagi keerulist. Raskemaks muudab tööd ehitajale asjaolu, et peatused asuvad kohati väiksemates ning tehnikaga raskemini ligipääsetavates külades.

Novembri lõpule määratud tähtajast kinnipidamisega pole Grinovi sõnul muret. Ropka ja Nõo peatus saavad kindlasti valmis.

Pisut keerulisem on Tõ­­raveres, kus platvorm tuleb rajada raudteekäänakule. «Loodame siiski jõuda töödega tähtajaks valmis,» ütles Vassili Grinov.

Uued perroonid
• Perroonid tulevad 50 cm kõrgused raudtee pinnast.
• Perrooni pikkus sõltub ümbruskonna elanike arvust, üks platvorm maksab 1–4 mln krooni.
• Uued rongid jõuavad raudteedele aastal 2012 või 2013, nende ehitus juba käib.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles