«Obinitsa» on lavastanud Ain Mäeots, kes on varem vanemuislastega toonud vaatajate ette kaks setuteemalist suvelavastust – aastal 2005 valminud «Taarka» ja aastal 2011 esietendunud «Peko». Mõlema aluseks on Kauksi Ülle kirjutatud näidend, millele on omalt poolt ühte ja teist lisanud Ain Mäeots.
Samamoodi on nüüd «Obinitsaga», mille etendused toimuvad Obinitsa kunagisest jõukaimast talust järgi jäänud maja ees, sees ja peal. Seal elanud kaupmehe Kalju Ivvani perest ja kunagise kodu saatusest näidend räägibki.
Lugu algab pulmadest aastal 1911 ja lõpeb 1949. aasta küüditamisega, väikseid muusikalisi ja tegevuslikke vihjeid on tänapäevale.
Publik tõusis küll trupi ees lõpuaplausi ajal püsti, kuid küsitletud vaatajate arvamused suurt vaimustust ei väljendanud. Lisaks siin avaldatud neljale märkisid mõned, et lugu ei jooksnud sujuvalt, mõned aga tõstsid esile kolme-nelja lavastuslikku nippi.
Kirjandusteadlane Mart Velsker: «Ain Mäeots ja Kauksi Ülle on võrreldes eelmiste ühiste vabaõhutükkide «Peko» ja «Taarkaga» võtnud mingis mõttes riskantsema ülesande. Rahvas tuleb Obinitsasse setukeelset operetti otsima, aga lavastus jutustab ühe perekonna loo raskel ja traagilisel ajastul. Mulle tundub, et nad said sellega hakkama: tragikoomiline ühendus toimib, trupp mängib mõnuga ja lavastuses on tervikut loovaid elemente, millest mulle meeldis näiteks puhkpilliorkestri kasutamine veidi balkanilikus stiilis.»
Kunstnik Ahti Seppet: «Kõik on täiesti normaalne, hea lavastus. Kujundus on ökonoomne, aga ei jäta säästuvariandi muljet ja töötab – see on kõige tähtsam. Teinekord tehakse suvelavastuste kujundus väga odavalt, siin sellist tunnet ei jäänud. Häiris pidev mootorimüra kuskil teisel pool maja kogu etenduse ajal, see oli vist elektrigeneraator.»