/nginx/o/2015/06/10/4172317t1hcb75.jpg)
Tartus avati Viljandi ringristmik, mis on nüüdsest kaherealine. Uus turboringristmik on aga tekitanud segadust, sest autojuhid ei tea, kuidas turboringteed läbida.
Turboringristmik on mitmerealine ringtee, millel ei saa ridu vahetada, sest neid eraldavad kivid. Uut lahendust kasutatakse, kuna see parandab läbilaskvust ja on ohutum, sest ristmikku on võimalik läbida sõidurada vahetamata. See tähendab, et kokkupõrkeid juhtub vähem, sest kaasliiklejate kavatsused on arusaadavamad ja kivid tagavad selle, et kõrvalsõitjad ei sõida üksteisele selga.
Varem oli seal üherajaline ringristmik, mis on kõige ohutum ristmikutüüp üldse. Puuduseks olid aga laiad sõidurajad, mistõttu kippusid kiirused suureks ja ka nähtavus oli kohati halb. Vana ringtee läbilaskvus oli väga halb. Uus ringristmik on nihutatud natuke kaugemale lähedal asuvast kortermajast ning see parandab mõnevõrra nähtavust. Lisaks on rajatud jalgteed ja jalakäijate tunnel.
Liiklejail on vaja uuel ringristmikul meeles pidada kaht väga olulist asja: tuleb valida õige sõidurada enne ristmikule jõudmist ja ringiristmikul olles ei tohi sõidurada vahetada. Õige sõiduraja valimine on tähtis, sest valelt rajalt ei saa soovitud pööret teha – seda just neil pööretel, kus pööre on tagatud ühelt sõidurajalt. Enne ringristmikku on paigaldatud suured viidad, kus on näidatud, milliselt sõidurajalt kuhu on pöörded lubatud.
Lisaks on enne ristmikku paremat kätt igas suunas väiksemad valged viidad, kus on samuti pööramisvõimalused näha. Mitmerajaline ringristmik saavutab oma suurima läbilaskvuse, kui ristmikku läbivate sõidukite kiirus on umbes 35 kilomeetrit tunnis. Kui ristmikult kiiremini läbi sõita, siis läbilaskvus väheneb.
Suuremate kiiruste korral on ka liiklusõnnetuste tagajärjed tõsisemad ja varakahjud suuremad. Veoauto- ja bussijuhid peavad samuti tähelepanu pöörama eelkõige sõidukiirusele, sest ristmikku ei saa läbida nii suure kiirusega kui varem. Kogenumad juhid on juba võimelised päris sujuvalt ja probleemideta seda ristmikku läbima.
Kuna tegu on uue lahendusega, on praegu suurim probleem raja vahetamine kohtades, kus sissepoole tekib rada juurde. Tüüpiline eksimus on vasakpöörde sooritamisel Võru poolt Viljandi poole: esimesel võimalusel vahetatakse sõidurada vasakule tekkivale sisemisele rajale. Õige on jätkata mööda oma rada, jõudes nõnda soovitud kohta. Pärast markeeringu paigaldamist peaks see muutuma arusaadavamaks ja selgemaks.