Elvas avab peagi uksed seikluspark

Kristi Karro
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Verevi järve lähistel käivad viimased ettevalmistustööd Elva seikluspargi avamiseks. Seikluspargi looja Mihkel Veike loodab, et radade topeltkontroll või isegi triplettkontroll on tehtud reedeks.

Verevi motelli juhataja ja seikluspargi omanik Kätlin Saarela rääkis, et idee luua seikluspark tekkis sellest, et suvituslinna oleks lisaks majutusele ja toitlustusele vaja ka nooruslikku ja põnevat tegevust.

Nii on otse motelli ees lastele mõeldud tillurada ning esimene, harjutusrada täiskasvanutele. «Siin saab ennast kohe proovile panna, kas julgen edasi minna või mitte,» selgitas Saarela.

Harjutusrada annab Saarela sõnul aimu, mida seikluspark endast kujutab. «See sikksakk või tünnikesed – need nõuavad tehniliselt päris palju oskusi ja pingutust, seda ei tee seda 10 minutiga läbi, kui esmakordselt rajale tuled,» kinnitas ta.

Kuni 11,5 meetri kõrgune

Kokku on koos harjutusrajaga kolm rada: teise raja kõrgus on neli kuni kaheksa meetrit ning kolmandal natukene üle 11 meetri. Mõistagi ei saa alaealised ühelgi rajal seigelda ilma järelevaatajata.

Saarela rääkis, et atraktsioon, mida üheski teises pargis ei ole, on õhusõit üle Verevi järve. «See on päris kõrgelt, 11,5 meetri kõrguselt ning pikkus on 400 meetrit ühte pidi ja 400 meetrit teistpidi tagasi,» kirjeldas ta.

Kõik rajad lõppevad sõiduga: tillurajal on sõidu pikkus umbes 10 meetrit, teisel rajal 70 meetrit ning kolmandas rada lähebki üle Verevi järve. «See on selline rosin, et ma olen nüüd ära pingutanud ja siis minu auhind on pikk õhusõit,» ütles Saarela.

Elva seikluspargi juhataja Artur Lõhmus rääkis teistest enda jaoks põnevamatest atraktsioonidest, et ka piltidel nähtavad puidust liigendiga sikksakid on väga vahvad. «Need on päris rasked, sest astudes need palgid käivad ühele-teisele poole,» kirjeldas ta.

Veel tõi ta välja teisel rajal asuva U-tähtedena asetsevate köitega mängu.

«Üks instruktoritest on suusahüppaja, aga kui ta tuli trossi peale ja siis ta alguses värises ikka päris korralikult,» tõdes Lõhmus, et kõrgustes kõikumine võib ka kogemusega inimesel seest õõnsaks lüüa.

Kasutusel GoPro ja droonid

«Mida teised seikluspargid veel ei paku, on see, et meil saab rentida GoPro kaameraga kiivrit ja oma seiklust filmida, selle pärast alla laadida ja jagada sõpradega näiteks Facebookis,» ütles Saarela. Samuti on plaanis pakkuda võimalust drooni abil võtta üles oma sõit üle Verevi järve. Tõsi küll – drooni juhib instruktor, mitte inimene ise.

Kahe vaheplatvormi vahele jäävat kas puidust, trossidest või köitest koosnevat konstruktsiooni, mille peal toimub ronimine, nimetatakse mänguks. Saarela sõnul erineb Elva seikluspark teiste omasuguste seast sellega, et mängud on väga pikad.

Mihkel Veike tõi näiteks, et kui Tartus on mängude tavaline pikkus umbes kaheksa meetrit, siis Elvas on see 30 meetrit.

Kogu raja võiks Saarela sõnul läbida kuni kahe tunniga, aga sportlikel inimestel võib minna kiiremini ning rahulikult Elva vaadet nautivatel aeglasemalt.

Küsimusele, kas kellelegi võib seiklusrada ka üle jõu käia, vastas Saarela, et võib-olla neile, kes kardavad väga kõrgust. «Üldiselt on kõik hirmud ületatavad – see on hea põhjus ennast tulla proovile panema,» ütles ta. Ta lisas, et kohe ei pea kõige suuremale rajale minema, enne saab proovida harjutusrada ning saada tunnetus kätte.

Pargis on kohal instruktorid – neli noormeest – ja on võimalik võtta endale ka individuaalne instruktor.

Mihkel Veike rääkis, et atraktsiooni otsast alla saavad külastajad kas päris algusest või lõpust, aga on ka võimalus – kui ei julge edasi minna või väsivad ära –, et nad lastakse mõnelt platvormilt alla. «Mitte ei tooda redelit,» rõhutas ta muheledes.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles