Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Tartu bussipiletite hinnad muutuvad

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tartu uue bussikaardi kujunduse autor on Lauri Särak, kes on kujundanud ka Tartu punased bussid.
Tartu uue bussikaardi kujunduse autor on Lauri Särak, kes on kujundanud ka Tartu punased bussid. Foto: Pm

Septembrist, kui Tartu hakkab tööle elektrooniline piletisüsteem, kehtib ka uus hinnakiri, mis toob kaasa juhilt ostetava pileti hinna kallinemise.

Praegu maksab bussijuhilt ostetav pilet Tartus euro, septembrist aga 1.50, seisab eelnõus, mille linnavalitsus otsustas üleeilsel istungil volikogule saata. Bussisõit lähebki kallimaks just neil, kes bussiga harvemini sõidavad.

Ära kaob kümnest talongist koosnev piletikomplekt, mille hind on 6,39. Odavaim ühe sõidu täispilet on edaspidi hinnaga 83 senti.

Suuremale osale bussisõitjatest muutuvad hinnad eelnõu järgi isegi soodsamaks. Tunnipilet hakkab maksma 96 senti, päevapilet 2,11, kümne päeva pilet 7,03, kümne päeva sooduspilet 3,52, kolmekümne päeva pilet 15,34, kolmekümne päeva sooduspilet õpilasele ja raske puudega isikule 5,11, kolmekümne päeva sooduspilet üliõpilasele ja riikliku vanaduspensioni saajale 7,67 ning üheksakümne päeva pilet 35,15.

See on sama hinnakiri, mis praegu kehtib ID-pileti puhul, paberpiletite hinnad on praegu kallimad.

«See oli lubadus, et hind ei muutu, jämedalt võib öelda, et hind läheb isegi odavamaks, valdavalt jäi ID-pileti hinnakiri, mis on odavam,» ütles linnamajanduse osakonna asejuhataja Andres Pool.

Juhilt ostetav pilet läheb kallimaks seepärast, et bussijuht peaks peamiselt tegelema bussi juhtimise, mitte piletimüügiga, ja praegune väike hinnavahe soosib bussist pileti ostmist, tõdes Pool.

Elektroonilise sõidupiletina kasutavad sõitjad edaspidi isikustatud või ka isikustamata kontaktivabalt loetavat andmekandjat, mis võib olla vormistatud plastkaardi või kleepsuna või ka muul viisil.  Kõnealuse märgise lunastamise hind on eelnõu järgi kaks eurot.

Senine ja uus piletisüsteem kehtivad üheaegselt aasta lõpuni, mil vana süsteemi pileteid enam ei müüda. Vana süsteemi paber- ja ID-pileteid saab kasutada tuleva aasta märtsi lõpuni.

Tartu abilinnapea Valvo Semilarski ütles, et praegu on eesmärk, et Tartus kasutusele võetav Tartu bussikaart oleks ristkasutatav ühiskaartide süsteemidega, kas see eelolevast sügisest nii läheb, ei ole veel selge.

Praeguse kava järgi algab elektroonilise piletisüsteemi kaartide ja märgiste müük Tartus 20. augusti paiku.

Kas teate?
Uued piletihinnad Tartus

Korrapilet hakkab maksma 83 senti, tunnipilet 96 senti, päevapilet 2,11, kümne päeva pilet 7,03, kümne päeva sooduspilet 3,52, kolmekümne päeva pilet 15,34, kolmekümne päeva sooduspilet õpilasele ja raske puudega isikule 5,11, kolmekümne päeva sooduspilet üliõpilasele ja riikliku vanaduspensioni saajale 7,67, üheksakümne päeva pilet 35,15.

Tagasi üles