Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Tartu küsib Air Balticult selgitust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Air Baltic
Air Baltic Foto: Mihkel Maripuu

Läinud nädalal jättis Air Baltic Tartu ja Riia vahel ära kolm lendu, nädal enne seda ühe. Nurinad lendude ärajäämise kohta on jõudnud nii tarbijakaitse kui Tartu linna kõrvu ja viimane kavatseb lätlastelt aru pärida.


«Loomulikult ei saa me ebastabiilsusega nõustuda,» ütles Tartu abilinnapea Karin Jaanson, kes kavatseb Tartu Lennujaamalt uurida kõigepealt statistikat ära jäänud lendude arvu kohta ning seejärel küsida Air Balticu asepresidendilt Janis Vanagsilt selgitust, mis on lendude tühistamise põhjuseks.

«Siis on näha, kas selgitused on ammendavad või mitte ning kas peaksime kuidagi edasi tegutsema,» lisas abilinnapea Jaanson.

Air Baltic jättis septembris viimasel hetkel ära kaks lendu Tartust ja kaks Riiast. Samuti Tartust lendaval Estonian Airil toimusid kõik lennud.

Pettumus unistuste liinis

Eelmisel kolmapäeval tuli teiste hulgas Air Balticus pettuda ka Euroopa Inimõiguste Kohtu kohtunikul Rait Marustel.

«Muidu olen alati lennanud Lufthansaga, aga mõtlesin, et proovin korra seda dream line`i (unistuste liini) ja lendan otse Tartusse,» rääkis Maruste. «Aga see jääb viimaseks korraks, sest nii ebameeldivat reisikogemust pole mul ammu olnud,» lisas ta.

Maruste meenutas, et kui Riia lennujaamas oli lennuki pardale mineku esialgsest ajast paarkümmend minutit möödas, öeldi, et lennukil on väike tehniline rike ning lend lükkub edasi. Pärast ootamist aga teatati, et lend jääb ära.

«Ei mingit selgitust, ei mingit vabandust,» meenutas Maruste. «Minuga juhtus nii esimest korda, aga minu kõrval oli tuttav, kes koges sama juba neljandat korda,» lisas ta.

Kuna sama tuttav teadis  rääkida, et ka bussi ootamisega läheb aega, sõitsid Maruste ja tema kaks tuttavat Riiast Tartusse taksoga.

Maruste meelest tuleks inimesi hoiatada Air Balticu käitumise eest. «Eesti tarbijakaitse peaks siin mingi seisukoha võtma ja miks mitte informeerida ka Euroopa Liidu tarbijakaitse volinikku ja transpordivolinikku, sest selline jama toimub ELis,» soovitas Maruste.

Tasub uurida

Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski nentis, et on kuulnud üksikutest muredest Tartu lendudega, kuid ühtegi kaebust pole neile laekunud ning seega pole tarbijakaitse Air Balticuga Tartu kontekstis tegelenud.

Küll aga algatas tarbijakaitse menetluse Air Balticu kampaania kohta, mis müüs odavalt pileteid lendudele, mille lennufirma peagi graafikust maha võttis.

«Me ei saa öelda, et ärge ühe või teise lennufirma käest pileteid ostke, kuid me saame soovitada inimestel uurida lennufirma tausta ja varasemaid tegusid,» rääkis Turetski.

Juhul, kui firma lennu tühistab, on reisijal sõltuvalt asjaoludest Turetski selgitusel õigus saada piletiraha tagasi, saada uus pilet või lasta end kohale toimetada muul moel.

Kui aga inimene sõidutatakse Riiast Tartusse lennuki asemel bussiga, siis raha ta tagasi ei saa, sest reisijate õigusi kaitsev määrus ei ütle, kuidas lennufirma peab reisijad lennu ärajäämisel sihtkohta toimetama.
Lennupileti raha eest bussiga koju sõitmine on Turetski jutu järgi moraalne kahju, mille hüvitamist saab taotleda vaid kohtu kaudu.

Firma poliitika

Air Balticu asepresident Jnis Vanags ei vastanud eile telefonile, kuid varem on ta Tartu Postimehele tunnistanud, et lennufirmal on probleeme lennukite ja personali vähesusega, mistõttu on lende Tartu liini graafikust vähemaks võetud. Toona lubas Vanags, et mure lennukite vähesusega laheneb novembris.

Samuti on Air Balticu poliitikaks lennata siis, kui on reisijaid. «Peaaegu tühja lennnukiga me ei lenda ja kui on näha, et lennuki täitumus on väike, võtame lennu plaanist maha ja pakume reisijale alternatiive,» rääkis Vanags. See olevat Va-nagsi selgitusel reisijate endi huvides, sest võimaldab piletihindu madalal hoida.

Tartu abilinnapea Karin Jaanson viitas, et inimeste huvi Tartust lennata on piisav – 19 259 reisijat selle aasta esimese üheksa kuuga. «Tartust lende on kindlasti vaja, aga vaja on ka stabiilsust,» nentis ta.

Abilinnapea ei karda, et kui Air Balticu üle nuriseda, siis lähevad lätlased Tartust hoopis minema ja lennuliiklus kuivab kokku. «Turg tühja kohta ei salli,» lausus abilinnapea.

Kui lend tühistatakse
Lennureisi tühistamise korral on lennufirma kohustatud reisijate eest hoolitsema, pakkudes neile:

• piisavat toitlustust,
• sidevahendeid (2 telefonikõnet, faksi või e-kirja saatmine),
• vajadusel hotellimajutust,
• piletihinna hüvitamist (lennust loobumise korral) või muid võimalusi sihtkohta jõudmiseks.
Allikas: tarbijakaitse

Tagasi üles