Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Tandemimehed näitasid imekiirust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Priit Salumäe (ees) ja Tarmo Kopli said rattaralli tandemil läbides vastavalt 23. ja 24. koha.
Priit Salumäe (ees) ja Tarmo Kopli said rattaralli tandemil läbides vastavalt 23. ja 24. koha. Foto: Margus Ansu

Pärast rattaralli pikema sõidu stardipauku  ei uskunud pealtvaatajad esimeses kurvis oma silmi: kõige parema stardi tegi kahe sõitjaga tandem, mis pööras Võidu sillale kindla liidrina.

Veelgi suurem oli paljude rattasõprade, kuid eelkõige meeste endi üllatus, et nad lõpetasid nii kõrgel kohal. Priit Salumäe, kes sõitis rattal juhikohal, sai lõpuprotokolli 23. koha ja Tarmo Kopli 24. Aeg tuli mõlemal 3:15.48 ehk liidrile jäädi alla kõigest minuti ja 16 sekundiga. «Oleks seda teadnud, et me nii ees oleme, oleks kindlasti võitu üritanud,» tõdes Salumäe pärast finišit hinge tõmmates. «Püüdsingi tuulest välja rebida ja finišit teha, aga üks mees jäi ikka ette,» muheles tandemi tagumisel sadulal pedaalinud Kopli.

Viilida ei saanud

Väga raske oli, tõdesid nad sõitu kokku võttes. «Soolorattal oleks saanud rohkem trikitada ja viilida, aga nüüd olime pidevalt tuule käes,» nentis Kopli. Samas poleks külgtuules üksi nii hästi kuidagi vastu pidanud, leidis omakorda Salumäe.

Nende sõiduvahend oli omaette vaatamisväärsus. Süsinikkiudraami nad tellisid, ülejäänud komponendid panid kõik ise külge. Kasutati üsna kalleid ja kvaliteetseid detaile, mistõttu jäi ratta kaal 12 kilogrammi kanti. Kõige kergemad soolorattad kaaluvad kuus kilo, tõi Kopli näite.

Et tandemiga sõit pole sugugi nii lihtne, kui üksi ratta peal pedaalida, harjutati enne koos sõitu umbes 300 kilomeetrit. Et ratas kenasti püsti püsiks, tuleb ka söömine ja joomine enne kokku leppida, et teine teaks valmis olla. Rääkimata sõidu alustamisest. «Sõitsime salaja rattaralli distantsi enne peaaegu läbi,» avaldas Salumäe.

Raja kõige ohtlikumas kohas Kuremaal jäi duo esimesel läbimisel õige napilt püsti. Eile võistlusoludes õnnestus kõik aga üllatavalt hästi. Kuremaani püsiti kõige kõrgemas konkurentsis, kuid siis tuli pärast järsku parempööret rattal kett maha. Kui nad seda peale tagasi sättisid,  kaugenesid liidrid. Et tagantpoolt tuli maha jäänud proffe, võeti nende tuulde ning edasi laabus kõik ladusalt.

Vaatamata heale tulemusele arvasid Kopli ja Salumäe, et see oli nende esimene, aga ka viimane võistlus tandemil.

Võit läks Ukrainasse

142 kilomeetri pikkuse distantsi alguses pääses eest ära üheksameheline rühm ning ette jäi enamik neist lõpuni välja. Lõpuspurt õnnestus kõige paremini Ukraina sportlasel Andri Kulikul. Võitja aeg oli 3:14.30.

Üle Ihaste silla linna tagasi saabudes edestasid kaheksa meest, kelle hulka kuulusid Silver Schultz, Jaanus Tasane, Erki Pütsep, Karlo Aia, Ivo Suur, Mamir Stash (Venemaa), Theo Reinhardt (Saksamaa) ja Andri Kulik (Ukraina) jälitajaid umbes kahe minuti ja kümne sekundiga. Viimasel viiel kilomeetril aga passiti üksteist ning valiti positsioone, mistõttu kukkus tempo märgatavalt. Finišis kaotas järgmine rühm neile vähem kui minutiga.

Napilt Kuliku järel teisena ületas lõpujoone Mamir Stash Venemaalt, saades võitjaga sama aja. Kolmas oli parima eestlasena Karlo Aia, kellele märgiti lõpuprotokolli sekundiline allajäämine kahele paremale.

Naistest parim oli viljandlanna Liisa Ehrberg, kes sai ajaga 3:24.23 üldarvestuses 81. koha.

Märksõnad

Tagasi üles