Uus Mäo liiklussõlm kiirendab veidi sõitu Tallinna

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Andrus Eesmaa / Järva Teataja

Ligemale pool miljardit maksma läinud Mäo liiklussõlm on valmis ja täna kell 11 on avamine Tallinna-Tartu ja Pärnu-Rakvere tee ristil oleval viaduktil. Ehitusaegsed kiirusepiirangud homsest kaovad, kuid teelõigule kavandatud suuremat piirkiirust 110 km/h sel sügisel veel ei tule.


Teekond Tartu ja Tallinna vahel lüheneb uue teelõiguga 0,7 kilomeetri võrra ja sõiduaeg umbes 1,5 minuti jagu.

Bussifirma Sebe tervitas paranenud teeolusid ja sõiduaja lühenemist, kuid teatas, et sõidugraafikud sellest ei muutu. Ei muutu ka nende busside sõiduaeg, mis põikavad Mäo asulasse.

Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa teel liiklejate päralt on uus 6,2-kilomeetrine eraldusrajaga teelõik, millel on esimese klassi maanteele kohaselt eritasandilised ristmikud. Senisest maanteest säilis kohaliku liikluse tarbeks 4,1 kilomeetri pikkune lõik.

Pärnu-Rakvere-Sõmeru maanteel uuendati 2,6-kilomeetrine teelõik. Ühtekokku projekteeriti ja ehitati neli viadukti ja lisaks sild üle Vodja jõe. Kergliiklusteid rajati 4,5 kilomeetrit, müratõkkeid 2,4 kilomeetrit ja tänavavalgustust 11,8 kilomeetrile.

Liiklussõlme ehituse hinnaks kujunes 474 miljonit krooni, sellest 79 protsenti tuli Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist. Aruvalla-Kose lõigu projekteerimise ja ehituse algus on maanteeameti peadirektori asetäitja Märt Puusti sõnul plaanitud järgmisse aastasse, ehituse valmimine 2013. aasta lõppu. Ka selle lõigu raha tuleb suuremalt jaolt euroliidust.

Kose-Mäo lõigu kohta on valminud planeeringud ja eelprojektid ning töö käib rahastamismudeli leidmiseks, ütles majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi asekantsler Eero Pärgmäe. Arutuse all on euroraha kasutamine, aga ka eraettevõtete raha kaasamine, mis tähendaks riigi poolt vaadatuna tee ehitamist võlgu, tasumine käiks tagantjärele.

Veelgi ebaselgem on lugu Mäo-Tartu lõiguga, kus käib teekoridori valik, ent liiklussagedus pole piisav, et kogu Tallinna-Tartu tee neljarealiseks ehitada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles