Kauaoodatud ILSiga läheb veel mõni nädal

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
ILS loob lennukile maandumiseks raadiolainetest koridori.
ILS loob lennukile maandumiseks raadiolainetest koridori. Foto: Internet

Kuigi esialgu lootis Tartu Lennujaam täppismaandu­mis­süs­teemi ehk ILSi kasutusele võtta oktoobri alguses ja süsteem saabki selleks ajaks valmis, lükkub selle kasutamise algus nn lennunduspiiblisse kandmise ooteaja tõttu edasi 21. oktoobrisse.


«Füüsiliselt on kõik valmis ja süsteem üleval,» ütles Tartu Lennujaama juhataja Margo Muda. Kuid selleks, et piloodid ILSi abil maanduda saaksid, läheb Muda selgitusel veel pisut aega, sest instrument landing system ehk ILS on vaja lõplikult häälestada ja nn lennunduspiiblisse ehk AIRAC AIPi kanda.

Kahest signaalmajakast ja aparatuuriruumist koosnevat ILSi pidi Soome firma häälestama ehk selle täpsust kontrollima tulema juba esmaspäeval, kuid kehva ilma tõttu on proovilennud lükkunud edasi tänasele ja homsele.

Pärast proovilende on uus ILS Tallinna Lennujaama regionaalsete lennujaamade direktori Andres Taimla selgitusel töökorras. Kasutama saab seda hakata aga 21. oktoobril, mil hakkab kehtima rahvusvahelise lennunduspiibli AIRAC AIPi ametlik luba Tartu lennujaama ILSi kohta.

«Paberimajandusega läks oodatust kauem aega ja seetõttu on ka ILSi käivitamise algus pisut viibinud,» nentis Taimla.

Margo Muda märkis, et Tartu Lennujaamale annab 11 miljonit krooni maksnud ILS suurema lennukindluse ja vähendab ohtu, et lennud jäävad ära kehva ilma tõttu.

«ILS pole muidugi imerohi, et sellega saab ükskõik mis ilmaga maanduda, aga lennukindlust suurendab see kindlasti,» lisas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles