Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Air Baltic kõigutab Tartust lendamise mainet

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Pildil olev Air Balticu lennuk maandus Tartus 3. juulil 2009 oma esimesel reisil Riiast Tartusse.
Pildil olev Air Balticu lennuk maandus Tartus 3. juulil 2009 oma esimesel reisil Riiast Tartusse. Foto: Aivar Aotäht

Esialgu soovitasid Tartu reisikonsultandid klientidele soojalt Tartu kaudu lendamist, kuid viimasel ajal on nad pidanud reisijaid pigem hoiatama, sest Air Baltic muudab pidevalt lennuaegu või jätab ära lende.


«Inimeste usaldust on sagedate muudatustega kuritarvitatud,» ütles Kaleva Traveli reisikonsultant Karin Tamm.

«Kui pidevalt selgub, et lend, millele pilet on ostetud, jääb ära, siis inimesed julgevad järjest vähem Tartust lennata ja järjest vähem me ka soovitame neil Tartust lende alustada, kui on vaja kindla kellaaja peale kohale jõuda,» rääkis Tamm.

Ka käesolevat töönädalat alustas Tamm sellega, et leida Air Balticu lennupiletitele alternatiive, kuna lennukid ei väljunud pühapäeval ja esmaspäeval.

Viimased lennud jäid ära kehva nähtavuse tõttu, kuid enamasti tuleb pileteid Tamme sõnul ümber broneerida lihtsalt seepärast, et Air Baltic muudab lendude aegu siis, kui lennule on juba pileteid müüdud. Samuti Tartust lendava Estonian Airiga selliseid probleeme pole, kinnitas Tamm.

Pooltühjalt ei lenda

Tartu abilinnapea Karin Jaanson on kursis nurinatega Air Balticu lendude usaldusväärsuse kohta.

«Ma olen samuti nördinud, et ebastabiilsus on osutunud Air Balticu puhul probleemiks, sest see mõjutab ka Tartu lennuvärava mainet laiemalt,» nentis Jaanson.

Air Balticu asepresident Janis Vanags möönis, et Air Baltic võib jätta pisut muutliku mulje, kuna nende põhimõte on lennata siis, kui on lendajaid. «Peaaegu tühja lennukiga me ei lenda ja kui on näha, et lennuki täitumus on väike, võtame lennu plaanist maha ja pakume reisijale alternatiive,» selgitas Vanags.

Kuigi lühiajaliselt võivad muudatused klientides rahulolematust tekitada, siis pikaajaliselt teeb Air Baltic Vanagsi jutu järgi muudatusi reisijate huvides.

«Kui me pooltühjalt lendaksime ja nõudlusele ei reageeriks, peaksime lõpuks lennupiletite hindu tõstma,» selgitas Vanags, millist kasu saavad reisijad tema meelest lendude paindlikust nihutamisest.

Paindlikkus vs. täpsus

Vanemuise teatri juht Paavo Nõgene, kes on töö tõttu sage Tartust välismaale lendaja, ütles, et sõna «paindlik» asemel peaks üht lennufirmat iseloomustama pigem märksõna «täpne.»
«Nii nagu teatris ei saa me kunagi ära jätta ühtegi etendust sellepärast, et pileteid on vähe müüdud, ei tohiks seda teha ka lennufirma, sest inimesed on oma plaanid juba teinud välja lubatud aegade põhjal,» rääkis Nõgene.  

Siiski peab Nõgene tänuväärseks võimalust, et Tartust üleüldse saab lennata. «Näiteks Vanemuise teatri töötajad ja külalisesinejad hoiavad kõvasti aega kokku sellega, et nad saavad otse Tartust lennata,» märkis Nõgene ja lisas: «Tahaks loota, et ka lätlaste usaldusväärsus pole edaspidi enam küsimuseks.»

Segadused lendudega mõjutavad Tartu lennujaama juhataja Margo Muda tunnistusel paratamatult ka lennujaama mainet.

«Inimene tahab lennunduses rutiini ja kui seda rutiini rikutakse, on ta rahulolematu,» nentis Muda. «Aga meie ei saa teha muud kui pakkuda tasemel lennujaamateenuseid, ülejäänu sõltub juba lennufirmast,» märkis ta.

Abilinnapea Karin Jaanson viitas, et praegu on lennufirma pugenud sageli selle taha peitu, et Tartu lennujaamas puudub täppismaandumisseade ehk ILS. See probleem aga laheneb peagi, sest lennujaamas käivad viimased ILSi seadistamistööd.

«Kui pärast ILSi tööle hakkamist on jätkuvalt rahulolematust lendude ära jäämisega, on probleem juba tõsisem,» märkis Jaanson.

Tagasi üles