Saladuses hoitud tasemetöö oli ajaloost

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
6. klassi tasemetöö materjalid olid tänaseni Härma koolis ümbrikuga seifis. Teadmata oli, mis aines tasemetöö tulemas oli.
6. klassi tasemetöö materjalid olid tänaseni Härma koolis ümbrikuga seifis. Teadmata oli, mis aines tasemetöö tulemas oli. Foto: Kristjan Teedema

6. klasside täna tehtud tasemetöö, mille ainet koolid seekord ette ei teadnud, oli ajaloost.

Koolidesse olid juba läinud nädalal saadetud suletud ümbrikud, kus sees riikliku tasemetöö materjalid. Esimest korda ei teadnud koolid aga, mis aine tööd lapsed 20. mail tegema hakkavad.

 „Meie tegime ümbriku lahti siis, kui oli saabunud link, millelt sai alla laadida töö elektroonilise variandi,“ rääkis täna Tartu Miina Härma gümnaasiumi direktor Ene Tannberg. „See oli üllatus küll. Aga aimata ju võis, sest ajalugu polnud tükk aega olnud.“

„Võin ütleda, et töö oli huvitav, hõlmas kogu kuuenda klassi ainekava,“ hindas direktor. „Aega oli 45 minutit, aga nii palju ära ei kulutatud. Lapsed ütlesid küll, et töö oli raske, aga kui ma vaatasin, mida kirjutatud oli, siis tundub, et tegid ilusasti ära.“

Tannberg kinnitas, et mingit paanikat tasemetöö aine saladuses hoidmine koolis ei tekitanud. „Ega see iseenesest ole halb mõte, pigem on teema see, et meie ainekavad ja õppematerjalid toetavad seda mõtteviisi vähe. Kui tahame mõtteviisi muuta, siis kas alustada tasemetööst või kuskilt mujalt? Filosoofiline küsimus, millelel minul veel vastust ei ole.“

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles