Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Miks ei arvesta märgistus Kroonuaia tänaval tegelikke olusid?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Kahesuunaline Kroonuaia tänav muutub Oa tänava otsas ühesuunaliseks ja sõidurada läheb paremast teeservast vasakusse, kuna paremal algab parkimiseks märgitud ala. Oa tänava otsas on asfaldile joonistatud eraldussaar, millest suur osa juhte teed lõigates üle sõidab. Kas selline teguviis on sallitav?


Vastab Tartu liikluskorraldusteenistuse juhataja Tõnu Lukmann:

Seal moodustub ristmik. Nad sõidavad vastassuunavööndisse, kuhu Oa tänavast vasakpöörajad välja tulevad. Juhid ei või sinna vastassuunda minna. Ühesuunaliseks läheb Kroonuaia tänav alles pärast Oa tänava ristmikku.

Kui juhid teed otseks lõigates eraldussaarest üle sõidavad, siis nad eksivad reeglite vastu?

Täpselt.

Siit järgmine küsimus. Ilmselt on eksimine vähemalt osaliselt ajendatud asjaolust, et sõidurada on säärase kujuga, et see ahvatleb lõikama. Täpselt mööda joonist sõita on pingutust nõudev, kitsas.

Võib olla.

Kui see nii on, siis miks see nii on? Selge, et teejoonis peab tehtud olema standardi järgi, aga teisalt peaks käima ka konkreetse koha analüüs, et asi reaalsuses toimiks.

Õige. Põhimõtteliselt tehti see standardi järgi. Projekteerija tegi sellise joonise kunagi ammu. Korrigeerimine toimub hiljem. Projekti peal, paberile vaadates, ei näe alati kõiki probleeme. Korrigeerimine järgneb hiljem pärast töö tegemist. Alati korrigeerime, kui on probleeme.

Seal pole varem olnud korralikku joonist, juhid rikkusid liikluskorda pidevalt.

Kogenud eksperdid peaksid projektile otsa vaadates suutma hinnata, kas lahendus toimib või ei.

Põhimõtteliselt jah. Selle koha peal see lahendus ilmselt ei saanud kõige parem. Aga korrigeerime kindlasti.

Kui üldisemaks minna, sääraseid probleemseid kohti on veel, kus joonis reaalsuses ei toimi. Nende joontega arvestamine on aga juhtidele kohustuslik.

Liikluseeskiri tõesti kohustab sõitma joonte järgi. Kui selliseid kohti on, me korrigeerime järgmisel aastal. Meie raskus on, et kui plast markeeritakse maha, siis selle ülesvõtmine on keeruline ja peaaegu sama kallis kui uue joonise tegemine.

Korrigeerime eelistatult kevadel seepärast, et talvel sõidetakse naeltega asfalt puhtaks.

Märksõnad

Tagasi üles