Gaasitanklaid võib tulla Tartusse rohkem kui üks

Risto Mets
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartusse Tähe tänava lõppu rajatavat tanklat saavad kasutada liinibussid ja teisedki gaasiga töötavad sõidukid.
Tartusse Tähe tänava lõppu rajatavat tanklat saavad kasutada liinibussid ja teisedki gaasiga töötavad sõidukid. Foto: Tartu linnavalitsus

Reedel Tartu Näituste messikeskuses peetava automessi raames korraldatakse seminar, kus kõne all autode ja busside üleviimine maagaasile ning nende tarbeks eraldi tanklate rajamine. Mõte käib selles suunas, et katta tulevikus olulisemad liiklussõlmed gaasitanklate võrgustikega.


Eesti Gaasi spetsialistid ning Tartu abilinna Margus Hanson tutvustavad messil ambitsioonikat projekti nimega GaasiKiirTee, mille eesmärk on edendada tulevikus biokütuste ja maagaasi kasutamist mootorsõidukites. Kaugem siht aga Eestis bio-ja maagaasitanklate keti väljatöötamine, vahendas Tartu Näituste pressiesindaja Vambola Paavo.

Abilinnapea Margus Hansoni kinnitusel hakkavad esimesed gaasibussid ülikoolilinna tänavatel sõitma tõenäoliselt 2011.aasta kevadest.

Eesti Gaasi peadirektor Raul Kotov kõneleb seminaril gaasifirma plaanidest ja senistest kogemustest gaasilise mootorikütuse kasutamisel. Tartus tutvustatakse huvilistele keskkonnasõbralikku MAN Lions City bussi, mis saab liikumiseks jõu maagaasist. Tegemist on esimese avaliku maagaasil töötava ühissõiduki tutvustusega Eestis.

Eesti Gaasi müügijuhi Valdo Vakeri kinnitusel tegutseb seni ainuke autodele ja bussidele mõeldud maagaasitankla Tallinnas. Selle aasta lõpuks tahetakse laieneda ka Tartusse.

Vakeri sõnul tuleb lähiaastatel rajada üks tankla veel Narva suunal ning ka Via Baltica trassile Pärnusse ja Iklasse.

Tulevikus peaksid  tanklad  olema kõikides liikluse seisukohalt suuremates sõlmpunktides.

Tartu seminaril tutvustatakse teisigi maagaasil töötavaid busse ja sõiduautosid. Õkonoomseimad mootorid on täna sõiduautodest Opelil ja Volkswagenil.

Nende masinate kütusekulu gaasile ümberarvestatuna on neli kilo 100 kilomeetri kohta. Paagi mahutavus on tootjal arvestatud 20 liitrit.

Kilo autodele mõeldud gaasi maksab täna Eesti Gaasile kuuluvas Tallinna tanklas 10.60. Kel huvi, saab pärast seminari teha gaasiautodega proovisõitu.

Seminar algab 24.septembril kell 12.15 messikeskuse A-hallis seminaride ruumis.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles