Suve lõpul hakkavad Tartu linnaliinibussid sõitma läbi Vahi aleviku, ent kõnelused käivad ka teiste linnalähedaste asumite paremaks ühendamiseks linnaga.
Tartu linnaliinid pikenevad lähivaldadesse
Tartu linn ja vald on põhimõtteliselt kokku leppinud, et paar nädalat enne kooliaasta algust hakkavad linnaliinibussid sõitma Vahi aleviku kaudu, praegu on veel vaidluse all vaid see, kus peaksid vallas olema peatused.
Kuna sama linnaliini buss peaks läbi minema ka Eesti Rahva Muuseumi juurest, kuid Roosi tänavas on alanud rekonstrueerimine, võivad bussid alguses sõita ajutist marsruuti pidi.
«Oleme arvestanud, et käivitame liini nädal-kaks enne septembri algust. Ootame valla lõplikku seisukohta,» ütles Tartu abilinnapea Valvo Semilarski.
Semilarski rääkis, et Tähtvere vallaga on kõnelused olnud selle üle, et luua parem ühendus Lõunakeskuse ja Märja vahel. Lõunakeskuse juurest on juba võimalik bussiga linna edasi liikuda.
«Tähtvere vallaga töötame välja ühiste kavatsuste kava, mida tahame tutvustada ka maavalitsusele, kuna töömaa maakonnaliinidega kattub,» ütles Valvo Semilarski. «Tähtvere vallas käib 11 maakonnaliini.»
Tähtvere vallavanem Rein Kokk lausus, et nemad sooviks bussi, mis sõidaks Märjalt Haagele ja Lõunakeskusesse kolm korda päevas: kell 13, kell 16 ja kell 20, nendel kellaaegadel on maakonnaliinide busse vähe.
Ta lisas, et tõenäoliselt saab selle bussi käima panna aastal 2017, aga on võimalik, et õhtuse bussi juba sel sügisel.
Küsimus on, millises mahus on võimalik linnaliine maakonda pikendada kohe ja mida saab teha siis, kui Tartu linnas algab uus liiniveo lepinguperiood. Linn kuulutab hanke välja tänavu kevadel, uus lepinguperiood algab 2017. aasta juulis.
Luunja vallaga on linnal pikaajaline koostöökogemus, liin nr 17 kulgeb osalt Luunja vallas Kasesalu tee ja Soojuse tee kaudu. «See liin jätkab ja lisasoovi Luunja vallal ei ole,» ütles Semilarski.
Otsad on lahti Ülenurme vallaga, sest jutuks on olnud ringliini avamine Roopa, Rehepapi ja Tamme tee kaudu läbi Tõrvandi ja Ülenurme kuni Võru tänava liiklussõlmeni.
«Lahtiseks jäi, kumba pidi peaks see liin käima,» ütles Semilarski.
Ülenurme vallavanem Aivar Aleksejev ütles, et valla huvi sellise liini avamise vastu on suur ja oleks vaja püsiliini, millel bussid sõidaks päev läbi, sest buss-kaks päevas kindlasti ei rahulda.
«Valdadel on huvi, mis teeb heameelt,» ütles Semilarski. «Vallad tasuvad oma valla piires sõidetud liinikilomeetrite eest samadel alustel, nagu linn maksab bussiettevõttele. Samas on teada, et maakonnaliinid on riikliku toetuse all. See näitab, et vallad on linnaga tihedalt seotud ja ühendus on valdadele vajalik.»
Aleksejev ütles, et kindlasti tuleks arutusele võtta, kas valdadesse pikendatud linnaliinide puhul saaks kasutada riigi makstavat toetust, nagu see on ette nähtud maakonnaliinidele.