Vanas õilsas tehnikas kunstitöö paneb ahhetama

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

Nadežda Tšernobai ja Peeter Krosmann tegid pildistamiseks oma töös väikse pausi.

FOTO: Kristjan Teedema

Kunstnikepaar Nadežda Tšernobai ja Peeter Krosmann on esmaspäevast saati turninud metalltorudest kõrgel alusel Tartu ülikooli kliinikumi hoones aadressil Puusepa 6. Nende kätes valmib vanas õilsas sgrafiitotehnikas seinakompositsioon «Aed». Samanimelise kavandi valis kunstihankekonkursil välja asjatundjate žürii.

Praegu on kunstnikepaaril käsil kompositsiooni ülemine osa, milleni jõudmiseks tuleb ronida mööda tellinguredelit.

FOTO: Kristjan Teedema

Sgrafiito on valitud eelkõige selle pärast, et rõhutada hoone ajaloolist ja arhitektuurilist väärtust. Krosmanni sõnul on seda tehnikat viimasel ajal vähe kasutatud, sest see on väga töö- ja rahamahukas. «Inimesed lähevad kergema vastupanu teed ja ostavad endale fototapeedi,» lisas ta. «Riigihange annab mõnes mõttes võimaluse monumentaalkunsti tagasitulekuks.»

Praegu teoksil osa kompositsioonist «Aed» valmib läbi kahe korruse ulatuvas kaarja rõduseinaga saalis, mille otsaseinas paikneb hiiglaslik aken. Fuajees oleva osa kallale saavad kunstnikud asuda Tšernobai arvates  ülejärgmisel nädalal.

Kunstnikepaaril on abis maaler Irina Gritsai, kes varem on töötanud ehitus- ja restaureerimisfirmas Nowartem ja kelle ülesanne on praegu kanda seinale suurt täpsust nõudvad viiemillimeetrised eri värvi krohvikihid. Neisse lõikavad ja kraabivad kunstnikud kavandi järgi kujundid, millest eile oli näha paaril ruutmeetril lehti ja oksi.

Gritsai sõnul avardab sgrafiito tehnikas teose nägemine noorte maailmapilti. «Meil töötab siin hoones praegu palju noori inimesi,» ütles ta. «Nad käivad vaatamas ja ahhetavad, sest ei ole varem niisugust tööd näinud.»

Konkursi võidutöö kavandite, kunstniku kommentaari ja žüriiliikme arvamusega saab tutvuda siin.

Tagasi üles