/nginx/o/2015/03/23/3897345t1h7ade.jpg)
Tartu kogukonnakoolide algatus on pannud nii linnavalitsuse kui ka lapsevanemad mõtlema, kuidas võiks koolide hoolekogud muutuda formaalsest käetõstjast rohkem kaasa mõtlevaks ühenduslüliks kooli ja vanemate vahel.
Ehkki seaduse järgi pole koolide hoolekogudel suurt otsustusõigust, on siiski hulk valdkondi, milles koolijuht peab küsima hoolekogu arvamust või hinnangut.
Tartu linnavalitsuse haridusosakonna põhihariduse peaspetsialist Katrin Ohakas tõdes, et see, kas hoolekogu arvamuse küsimine on vaid paberil linnukese kirja saamine või asjalik ja sisuline arutelu lapsevanemate ja kooli vahel, sõltub paljuski koolijuhist.
«Kas ta näeb hoolekogu kui partnerit või kui mingit tülikat seltskonda, kelle peab kohustuslikus korras mõned korrad kokku kutsuma ja formaalsetest asjadest rääkima,» lisas Ohakas.