Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Pargi tänaval lõpevad tööd augustis

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Pargi tänava remont ja Tähe-Pargi-Lootuse tänava ristmiku uuendamine peab välja kuulutatud uue riigihanke järgi olema lõppenud tänavu 9. augustiks.
Pargi tänava remont ja Tähe-Pargi-Lootuse tänava ristmiku uuendamine peab välja kuulutatud uue riigihanke järgi olema lõppenud tänavu 9. augustiks. Foto: Margus Ansu

Pargi tänava põhjalik remont jäi viletsaks kiskunud ilmade tõttu mullu novembris pooleli. Nüüd on Tartu linnavalitsus välja kuulutanud uue riigihanke töö lõpetamiseks ja ka Tähe-Pargi-Lootuse ristmiku uuendamiseks.

Esmaspäeval, 23. märtsil on Karlova tänavalt Tähe tänavani viiva 350-meetrise Pargi tänava remondi lõpetamiseks riigihankele tehtud pakkumiste avamine.

«Nagu hanke tulemused selguvad, saame edasi liikuda, tööd algavad kohe, kui ilmad lubavad,» kinnitas Tartu abilinnapea Valvo Semilarski. Ta lisas, et kui eelmisel aastal oleks Pargi tänava remont kava järgi lõppenudki Pargi tänavaga, siis tänavu võetakse seal käsile suurem töö: uuendatakse ka Tähe-Pargi-Lootuse ristmik.

«Oleme Karlova seltsiga talvel nõu ja läbirääkimisi pidanud, mõlemapoolne selgus ja ühine arusaam on majas, kuidas hakkavad sel ristmikul liiklema jalakäijad ja jalgratturid,» rääkis Valvo Semilarski.

Parema käe reegel

Kõnealusele ristmikule rajatakse kergliiklusteed ja jalakäijate ülekäigurajad, sõiduteed muutuvad kitsamaks. Kui praegu on tiheda liiklusega Tähe tänav seal peatee, siis pärast ristmiku ümberehitust muutuvad Tähe, Pargi ja selle vastu jääv Lootuse tänav samaliigilisteks teedeks, kus autojuhtidele kehtib parema käe reegel.

«Eksperdid kinnitavad, et see on hea lahendus,» ütles ristmiku liikluskorralduse muudatuse kohta Tartu linnavalitsuse liikluskorraldusteenistuse juhataja Martin Nellis. «Seda on tarvis, et sõidukite kiirus oleks väike, et autojuhid märkaksid jalakäijaid ja rattureid. Autojuhtidele seal üldises plaanis suurt midagi ei muutu, neil tekib vaid lisavajadus võtta ristmikul kiirus maha ja vaadata paremale.»

Ta toonitas, et selle liikluskorralduse muutuseta jääks ristmik jalakäijatele ja ratturitele ohtlikuks, autojuhid ei pruugi siis nendega arvestada. «Meeletu, mis kiirusega seal autod Riia tänava poolt mäest alla tulevad,» märkis Martin Nellis. «Kiirustablood näitavad 70–80 kilomeetrit tunnis, kuigi kogu Karlovas on piirkiirus 30 kilomeetrit tunnis.»

Kolmas tähtaeg

Pargi tänava remondi lõpetamiseks on linnal eelmise aasta eelarvest ligi 161 000 eurot, Tähe-Pargi-Lootuse ristmiku uuendamiseks on tänavuses eelarves 60 000 eurot. Riigihanke tingimuste järgi peab Pargi tänava remont lõppema 9. juulil ja ristmiku ehitus 9. augustil.

Pargi tänava põhjalik remont algas eelmisel kevadel ASi Tartu Veevärk torutöödest. Esimese kava järgi pidi töö valmis olema mullu 15. septembriks, kuid suvel tegid Karlova selts ja elanikud tänava rekonstrueerimise projekti muudatusettepanekuid. Muudetud projekti kooskõlastamine lõppes oktoobri alguses.

Novembris läksid ilmad külmaks ja Pargi tänava remondiks korraldatud riigihanke võitnud OÜ Põdra Maja ei saanud seal enam klompkive maha panna. Lisaks ei saanud linnavalitsus ettevõttega töö tähtaega teist korda pikendada. Nii leping lõpetati ja otsustati, et 2015. aasta alguses korraldatakse töö jätkamiseks uus riigihange.

Tagasi üles