Mai algusest Helsingi ja Tartu vahet lendama hakkav Finnair avaldas uue lennuplaani, mille järgi toimuvad lennud iga päev. Seni teenindas liini Flybe.
Finnair hakkab Tartu ja Helsingi vahel lendama iga päev
Väljumine Helsingist on esmaspäeval, kolmapäeval, reedel ja pühapäeval kell 16.15. Väljumine Tartust on nendelsamadel päevadel kell 17.25. Teisipäeval, neljapäeval ja laupäeval on väljumine Helsingist kell 11.10 ja Tartust 12.20.
Lennuajaks on plaani järgi 40 minutit. Tartust lendavad lennukid jõuavad Helsingisse seega kas kell 13 või 18.05.
Finnair lendab Tartusse ATR-tüüpi 68-kohalise lennukiga.
Finnairi Baltikumi müügijuht Arunas Skuja märkis kirjalikus kommentaaris, et väljumiste arvu suurendati ja sõiduplaani korrigeeriti selleks, et pakkuda klientidele paremaid ühendusi.
Skuja avaldas lootust, et uus sõiduplaan ahvatleb eestlasi rohkem valima teekonda Helsingi kaudu ning ka välismaa ettevõtjad ja turistid saavad parema võimaluse jõudmaks Tartu piirkonda.
Skuja lisas, et Helsingi ja Tallinna vahel on nädalas 39 lendu, suvel paneb firma võtmelendudele suuremad lennukid. «Finnair peab Eestit ja kogu Baltikumi koduturuks ja pakub piirkonna klientidele lennuühendusi Helsingi kaudu nii Aasiasse, Põhja-Ameerikasse kui Euroopasse,» kinnitas ta.
Skuja julgustas ka kavandama reisi nii, et näiteks väljalend on varahommikul Tallinnast, kojulend aga õhtul Tartusse.
Tartu lennujaama juhataja Juhan-Johhen Ross ütles siiski, et lennujaam on teinud Finnairile märgukirja, et kaalutaks võimalust reedeti ja pühapäeviti pakkuda hilisemaid lende. Lennujaam on ka varem selliste lennuaegade eest seisnud, sest see annaks Soome tudengitele parema võimaluse nädalavahetuseks koju minna ja Soomes töötavatele eestlastele pärast töönädala lõppu koju tulla.
«Hea on see, et lennuk lendab ja et lendab iga päev,» kommenteeris Tartu abilinnapea Kajar Lember. «Inimesed on aga praeguse lennuplaaniga harjunud, nüüd me jälle muudame aegu. Peaksime veel analüüsima, mida see muudatus tähendab edasilendude seisukohalt.»
«Tartu häda on, et Tartusse lendab lennuk siis, kui on võimalik, aga mitte siis, kui meie tahame,» ütles abilinnapea. «Teisalt me peame oma tahtmist ka selgelt väljendama. Väga positiivne on see, et oleme Flybe esindajatega kaks korda kokku saanud, selle mõjul on Tartu Flybe kaardil olemas. Eks see turundusmaailm on neile Finnairiga sama.»