Uut Ihaste silda ületas tipptunnil 672 sõidukit

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ihaste sild.
Ihaste sild. Foto: Margus Ansu

Kuu aja jooksul sõitis üle veebruaris avatud Ihaste silla 194 957 sõidukit, mis teeb päevas keskmiselt 6723 masinat. Linnavalitsuse hinnangul on kiiresti omaks võetud sild tublisti aidanud linnas liikluskoormust hajutada.

«Kalda tee kohta olen saanud tagasisidet, et nagu oleks koolivaheaeg,» kommenteeris Tartu liikluskorraldusteenistuse juhataja Martin Nelis. Kalda tee on Annelinna üks tuiksooni, kus Ihaste silla avamise järel on nüüd lahedam liigelda, samas on ametniku hinnangul langenud ka Sõpruse silla liikluskoormus.

Tartu linn uuris 2. veebruaril liikluseks avatud silla kasutamist kiirustabloo abil 9. veebruarist 10. märtsini, seega 29 päeva jooksul.

Selgus, et tööpäevadel ületas õhtusel tipptunnil kella viie paiku silda keskmisel 672 sõidukit. Andmeid ei ole paraku kahe sõidusuuna kohta eraldi, nii ei saa öelda, kas rohkem liigub autosid Lammi teelt vangla poole või vastupidi.

Ei ole ka samast perioodist loendusandmeid teiste Tartu sildade kohta.

Küll tehti teistel sildadel liiklusloendus mullu novembris. Siis oli tippajal Vabadussillal 830 autot tunnis, Kroonuaia sillal 850, Võidu sillal 2730 ja Sõpruse sillal 3210.

Nelis märkis, et uue loendusega saab selgitada Ihaste silla mõju nende sildade liikluskoormusele.

Nelis sõnas aga ka, et praegu on ikkagi veel Ihaste sillaga harjumise aeg ja võib arvata, et kasutajaid lisandub.

«Ma loodan, et uus sild saab kasutajaid veel juurde, see on kiire ühendus. Annelinnast ja Ihastest on ka maaülikooli sealt kiirem tee,» ütles Nelis.

Palju kiiruseületajaid

Kiirustabloo andmetest nähtub ka, et keskmine kiirus on sillal 69,9 km/h, kuid 85 protsenti sõidukitest liigub kiirusega kuni 77 km/h. Maksimaalne lubatud kiirus on 70 km/h.

Väga suur hulk autojuhte ületab kiirust veelgi rohkem.

Nii on tehnika loendanud 2530 sõidukit, mille kiirus jäi vahemikku 90–110 km/h, 441 sõidukit, mille kiirus oli 110–130 km/h  ja 65 sõidukit kiirusega 130–150 km/h.

Maksimaalseks fikseeritud kiiruseks oli 178 km/h ja mõõdetud on ka kiirus 158 km/h. Mõlemad tippkiirused on mõõdetud hilisel ajal.

Nelis ütles, et teda need tulemused väga ei üllatagi, sest lõuna paiku  on ka vanalinnas Ülikooli tänavas mõõdetud kiiruseks 97, kuigi lubatud oli 20 km/h.

«Kihutamise vastu meie ei saa, politsei võibolla saab, sest ega me sinna sillale künnist ei paigalda,» nentis Nelis. «Politsei on pannud ka turvakaamera. Kui midagi juhtub, on neil sellest ülevaade olemas.»

Ta lisas, et elanike kaebuste tõttu rajati Piima tänavale kutsekooli kõrvale kihutamise piiramiseks künnis, ning kui kaebused jätkusid, lisati ka kiirustabloo, see mõõtis kiirusi üle 100 km/h.

«On selliseid kaskadööre, ma ei tea, miks nad seda teevad, kas on kiire või on auto uus. See on järelevalve küsimus,» lausus Nelis.

Ihaste silla mõõtmisandmed selgusid üleeile ja linn jagas neid kohe ka politseiga.

Politseile üllatus

«See oli minu jaoks üllatus,» ütles Tartu politseijaoskonna vanemliiklusametnik Ove Saar. «Info on edastatud patrullidele ja ega midagi muud teha ei saa, kui plaanime seal järelevalvet, ehk sellega saab liikluspilti parandada. Sild on uus ja siiamaani ei ole me patrullposti välja pannud. Peame teistmoodi mõtlema hakkama.»

On võimalik, et osa piirkiirusest kiiremaid sõite on tehtud operatiivsõidukitega, kuid Saar ei usu, et neid oleks sellisel hulgal.

«Vaevalt nüüd politseibuss kiirusega 180 km/h üle silla sõidab, ei usu, et mõni patrull oleks sellise ulmelise kiirusega üle kihutanud,» lisa ta.

Politsei manitseb juhte reegleid järgima, et mitte ohustada end ja kaasliiklejaid.

«Kiirusepiirangutest tuleb kinni pidada,» rõhutas Saar. «Tagajärjed võivad seal traagilised olla, on küll lauge kurv ja pikk sirge, aga see ei tähenda, et tohiks kiirust ületada.»

Ihaste sillal käib endiselt ehituse lõpetamine, jätkuvad mõõdistamised ja objekti kontrollib üle järelevalve. Tartu linnamajanduse juhataja Andres Pool ütles, et suuremaid probleeme pole ilmsiks tulnud. Küll vajavad veel lõpetamist haljastustööd.

Ihaste sild võeti omaks

  • 194 957 sõidukit ületas Ihaste silla kuu jooksul.
  • Päevas ületas silda keskmiselt 6723 sõidukit.
  • Äripäeva õhtusel tipptunnil ületas silda keskmiselt 672 sõidukit.

Loendusandmed 9. veebruarist 10. märtsini.

Tipptunni koormus vanadel sildadel

  • Vabadussild 830
  • Kroonuaia sild 850
  • Võidu sild 2730
  • Sõpruse sild 3210

Loendusandmed novembris 2014

Tuhanded kiiruseületajad

  • Sõidukite keskmine kiirus 69,9 km/h
  • 85% sõidukitest kuni 77 km/h
  • Maksimaalne mõõdetud kiirus 178 km/h
  • Kuni 70 km/h 104 090 sõidukit*
  • 70–90 km/h 100 749 sõidukit
  • 90–110 km/h 2530 sõidukit
  • 110–130 km/h 441 sõidukit
  • 130–150 km/h 65 sõidukit
  • Üle 150 km/h 2 sõidukit

*Kui kiirus oli täpselt kahe mõõtmisvahemiku piiril, läks see kirja mõlemasse rühma.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles