Tartu linnavalitsuse tellimusel valmis reklaamfilm, mis peaks kutsuma inimesi üles kasutama Tartu-Helsingi lennuliini. Paljude arvates töötab video aga vastupidi, jättes mulje, et lendamisvõimalust Emajõelinnast kaugetesse maadesse ei saa võtta tõsiselt.
Tartu «Tujurikkuja» stiilis lennundusreklaam saab järje
Linateost, mis valmis linna maine- ja turismiteenistuse tellimusel ja läks maksma umbes 1250 eurot, on üleilmses Youtube'i videoportaalis vaadatud juba üle 56 000 korra. See on kahtlemata üks populaarsemaid Tartut tutvustavaid reklaamklippe läbi aegade arvestades, et selline vaatajate hulk on saavutatud ühe nädalaga.
Klippi vaadates jääb aga õhku küsimus, kas Ülenurme vallas asuvast Tartu lennujaamast üldse saab kuhugi lennata või mitte?
Konkreetne klipp on küll lõbus, kuid Tartust lendamise võimalusi see ei turunda, leidis linnapea Urmas Klaas. Samal ajal saavad inimesed Tartust Helsingi kaudu lennata paljudesse sihtpunktidesse ning sõnum peaks julgustama kõiki seda võimalust kasutama.
«Minu nõudmine on, et reklaam peab saama järje,» sõnas meer. «Sellisel kujul ta lihtsalt ei tööta.»
Linna maine- ja turismiteenistuse juhataja Karmen Viikmaa on aga teist meelt. Tema arvates peabki põhiliselt sotsiaalmeedias ja mujal internetis edastatav reklaam olema natuke vastuoluline, et teda märgataks, ning vaatajaarv räägib enda eest. «Kui tekitas küsimusi, siis järelikult jäi meelde,» sõnas Viikmaa.
On teada fakt, et itaallased kipuvad alatasa ära eksima. Klipi sõnum on aga, et siin on lennujaam ning mees leidis selle üles, arutles ta. «Eesmärk oligi näidata reaalset pilti ja inimeste vahetuid emotsioone küsimuses, kas siit on üldse lennata võimalik.»
Klipi all on kirjas ka selgitav tekst, et Tartu rahvusvahelistumine on meie kõigi kätes ning et Tartust saab lennata Helsingi kaudu igale poole maailma. «Meil on olemas jaam ja liin ning me peame tegema kõik, et see ei kaoks,» sõnas Viikmaa. Ta lisas, et üksnes nii võime loota, et ehk tuleb mõni liin tulevikus juurdegi.
Juba hulga vaatajaid saanud klipi kõrval tellis linna maine- ja turismiteenistus veel kaks reklaami. Neist üks tutvustab lennujaama tehnilisi võimalusi ja on mõeldud väliskülaliste rühmadele aga ka näiteks Rocki korvpallimeeskonna vastastele, et anda edasi sõnumit: Tartusse saab maanduda tšarterlennuga. Kolmas klipp on mõeldud juba Soome turule ja tutvustab tegevusõimalusi kõikjal Tartumaal.
Itaallase klipile on aga plaanis vändata järg sama osatäitjaga. Siis saab juba näha, kuidas itaallane edasi seikleb.