Ligi 500 õpilast 18 Tartumaa koolist osales keskkonnahariduse projektis, mille eesmärk oli tutvustada neile pakendite taaskasutusse andmist ja laiendada keskkonnaalaseid teadmisi.
Õpilased said uusi teadmisi prügi ja keskkonna kohta
Eesti Pandipakend on koostanud koolidele põhjaliku, riiklikku õppekava toetava õppekomplekti, mis koosneb pakendinäidistest, infovoldikutest, lugemismaterjalist, töölehest, slaidiesitlusest ja õppevideotest, kus peaosalisena näeb näitlejat Ott Seppa.
Materjalides on mõtlemapanevaid fakte. Näiteks, et Vaikse ookeani põhjaosas asuvad hoovuste lõksus tohutud prügisaared, mis on tekkinud maismaalt, laevadelt ja naftaplatvormidelt merre visatud jäätmetest.
Ja selleks, et valmistada üht jalgpallisärki või spordipükse, kulub seitse suurt plastpudelit. Kuuest kaheliitrisest plastpudelist saab taaskasutamise käigus toota pisut üle viie ruutmeetri polüestrit, millest tehakse näiteks kardinaid.
Alumiiniumpurkide taaskasutamine hoiab aga kokku tohutult energiat. Ümbersulatamise käigus säästetakse kuni 95 protsenti energiast, mida vajatakse alumiiniumi valmistamiseks esmasest toormest. Näiteks saab ühe plekkpurgi taaskasutamisel säästetava energiaga vaadata kolm tundi televiisorit.
Eesti Pandipakendi tegevjuhi Rauno Raali sõnul on Tartumaa koolide õpetajad läbi viinud 30 keskkonnatundi, millest on osa võtnud 470 õpilast.
Kõige rohkem keskkonnatunde leidis aset Tartu Kivilinna Koolis – kokku 8 tundi. Aktiivsemad osalejad olid veel Tartu Karlova Kool, Tartu Kristlik Põhikool ja Tartu Kutsehariduskeskus.
Õpilastele teadmiste jagamine on osa Eesti Pandipakendi algatatud haridusprojektist, kus selgitatakse noortele keskkonnahoiu olulisust.
«Usume, et see on parim võimalus kasvatada keskkonnateadlikke ning puhast loodust- ja elukeskkonda väärtustavaid inimesi,» ütles Eesti Pandipakendi tegevjuht Rauno Raal.
Üle terve Eesti on välja saadetud 220 tasuta õppekomplekti kokku 135 haridusasutusele. Seni on läbi viidud 288 õppetundi, kus on osalenud 4100 õpilast.
«Järgmisel õppeaastal loodame haridusprojektiga jätkata lasteaedades,» lisas Raal. «Selles vanuses kipuvad lapse käitumisharjumused kinnistuma, mistõttu on oluline alustada loodushoidu puudutavate teemadega juba enne tema kooli minemist.»