Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Ühisprojekt elustab Pihkva laevaühendust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Peipsi järv.
Peipsi järv. Foto: Margus Ansu / Postimees

Eesti ja Venemaa kavandavad ühisprojekti, mis aitaks kaasa Tartu ja Pihkva vahelise kruiisilaevaliikluse alustamisele ning valmistaks ette veetee avamist Soome lahe ja Peipsi järve vahel.



Tartu abilinnapea Margus Han­son ütles, et ettevalmistatava piiriülese koostööprojekti teemaks ei ole Pihkva ja Tartu vaheline regulaarlaevaliin, küll aga loob see õnnestumise korral eeldusi ristluslaevaliikluse avamiseks kahe linna vahel. Ühtlasi oleks see ka tõukeks huvilaevanduse arengule.

Eestis on projekti eestvedajaks siseministeerium, mille regionaalarengu peaspetsialisti Silja Sorguse sõnul käivad ettevalmistused, et Eesti-Läti-Vene programmist Peipsi järvistu laevaliikluse arendamiseks toetust küsida. Projekti koostamine on praegu veel algusjärgus.

Projekti peaeesmärkideks on tema sõnul laevaliikluse taastamine Pihkva ja Tartu vahel ning võimaluste loomine laevaliikluseks Soome lahe ja Peipsi järve vahel. See võib tähendada Narva jõele lüüse või muid lahendusi aluste Narva jõge pidi üles aitamiseks.

Selle eesmärgi nimel on plaanis märgistada veeteed Narva jõel ja veehoidlal, samuti riigipiir kui kontrolljoon Peipsi järvistul, et oleks selge, kus tohib sõita. Teine tegevuste rühm puudutab sadamate arendust. Praeguseks kavatsetakse projekti lülitada Tartu, Mustvee, Räpina ja Narvas asuv Kulgu sadama moderniseerimine.

Venemaa peab silmas Pihkva sadama arendamist.

Sorgus ütles, et Pihkva võimude tahe laevaliikluse taastamise nimel tööd teha väljendub väga selgelt. Nüüd on kavandatava projekti kohta oma sõna öelda Vene regionaalarengu ministeeriumil.

Eesti-Läti-Vene programmil on avatud taotlusvoor projektide esitamiseks, kuid Sorguse sõnutsi on kõnealune projekt sedavõrd oluline, et tehakse tööd sellele otserahastuse saamiseks, et ei peaks konkureerima teiste projektidega.

Töödega tahetakse alustada tuleval sügisel ja lõpetada 2014. aastal.

Tagasi üles