Ihaste sild on liikluseks avatud

Jüri Saar
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Täna pärastlõunal avati liikluseks Tartu uus sild, Ihaste sild. Esimene üle silla sõitja oli oma Opeliga Kristo, kes oli teel Võndu ning ütles, et nüüd lüheneb tema teekond oluliselt.

«Elagu uus sild! Elagu Tartu! Elagu Eesti Vabariik!» Nii ütles Emajõe kohal kõrguvat uut Ihaste silda avades linnapea Urmas Klaas eile pisut pärast kella kahte tuhatkonnale kuulama tulnud tartlasele, kelle hulgas oli äratuntavalt palju silla- ja teedeehitajaid, aga ka silmapaistvalt palju riigikogu valimisteks üles seatud kandidaate.

Sild oli palistatud Tartu, Eesti ja Euroopa Liidu lippudega, puhus niiske külm tuul, mis kõrgel jõeluha kohal eriti vahedalt lõikas. Kuid meeleolu oli ülev.

Linnapea ütles, et on sümboolne avada silda Tartu rahu 95. aastapäeval.

Sõnavõtu lõpetuseks andis ta üle tänukirja projekteerimisfirmale Toner-Projekt, ehitusfirmadele K-Most ja TREF ning ehitusjärelevalvet teinud Teede Tehnokeskusele.

Veel sai tänukirja ja tugeva aplausi linnaametnik Andres Pool, kes linnamajanduse osakonna asejuhatajana on linna poolt olnud selle ehituse eestvedaja ja koordinaator.

Siis sai sõna volikogu esimees Aadu Must. «Kõik ilusad linnad Euroopas on need, mis on jõgede ja sildade linnad,» ütles Must. «Teame, et jõed olid omal ajal kõige tähtsamaks liiklussooneks, mis ühendasid linnu, maid ja rahvaid. Aga natuke lahutasid ka.»

«Mäletan selle silla eellugusid läbi paljude aastate, linnapea Ansipi aegu, linnapea Jänese aegu ja linnapea Kruuse aegu,» jätkas Must. «Kui vabariigi valitsusele tuli seletada, kui vajalik on see sild siin. Algul öeldi vastu, et kõik omavalitsused tahavad midagi saada. Tartlaste vastus oli alati väga hea: Tartu ei ole tahtnud midagi saada, vaid töötanud selle nimel, et saaks Eestile rohkem anda, olla Lõuna-Eestile tõeline pealinn. See sild ei ole ju ainult linnale, on ka ümbruskonna valdadele, see sild ongi Eestile.»

Ehitusfirma TREF projektijuht Guido Lents ütles, et eraldi tänu vajab firma K-Most, kes silla ehitamisel kõige suurema töö ära tegi. Sild ja ühtlasi Idaringtee teine ehitusala on Lentsi sõnul valmimas, jäänud on veel üle koera saba saada. Alanud on tööde lõpetamise protseduurid, mis suuremalt jaolt tähendavad paberitööd.

«Aga liikluseks on sild avatud, loodame, et kestab pikka aega,» ütles Lents.

Ametlikult esimene sillaületaja oli vanemat tüüpi Opeliga piduliste ette jõudnud Kristo, kes oli teel Võndu ja kes ütles, et tänu sellele sillale muutub teema teekond nüüd lühemaks.

Õhtul kella viie ajal ütles linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak, et uus sild on üllatavalt hästi omaks võetud, ka suured veoautod pööravad juba sillale.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles