Tartu avab 400,4 meetrit pika Ihaste silla
Homses Tartu Postimehes

TRT01: IHASTE SILD : TARTU, EESTI, 16JAN15 - Pildil Ihaste sild. ma/Foto MARGUS ANSU POSTIMEES

FOTO: MARGUS ANSU/PM/SCANPIX BALTICS

Esmaspäeval, 2. veebruaril kell 14 avatakse Tartus Ihaste sild, mida on koos projekteerimisega ehitatud kolm aastat.

Ihaste sild

400,4 m pikk ja 15,45 m lai, kaks sõidurada, neljameetrine kergliiklustee.

Toetub 10 sambale ja on 9 avaga.

Sammaste all on 102 vaia läbimõõduga 88 cm. Kõige pikemad neist on kuni 34 m.

Silla ehituseks kulus 8000 m3 betooni, sellest maa sees on vaiade ja rostvärgina 3200 m3. 

Umbes 1000 t (üks raudteevagun on 60 t) kulus armatuurrauda ja 20 t pingutustrosse, mille kogupikkus on 140 km. 

Sillal on 4 deformatsioonivuuki: 2 neist liikuvusega 10 cm ja 2 liikuvusega 8 cm. 

Sillal on kaks vaateplatvormi ja trepp, mida mööda saab alla Emajõe äärde.

Silda ümbritseb mõlemalt poolt läbipaistev 1,4 m kõrgune müratõkkeseina.

Silla kõrgusmärk Emajõe kohal on +41 m. Silla peal on kõrgusarv 44,1 m (sama nagu nt Riia-Kalevi, Sõpruse pst ja Jaama tn ning Ringtee-Tähe ristmikul). Emajõe veetasemega 30 m on kõrgusvaru silla all 11 m. 

Peale Ihaste silla on rajatud Idaringtee 2. ehitusala teeosa kogupikkusega 2,9 km ja tehtud teetööd Lammi tänaval ja Ihaste teel. Avamisel on ka 375 m eelmisel aastal rajatud teed vangla kõrval. Turu ringilt Lammi tänava ringini on kokku 3,3 km ning suuremal osal sellest on lubatud sõidukiirus 70 km/h. 

Mullatööde täitemaht u 500 000 m3. 

Asfaltimistöödeks u 20 000 t asfalti. 

Betooni maht kogu objektil kokku u 10 500 m3. 

Betoonist piirdeid u 2900 jm kõrgusega 1,1 m. Klaasist müratõkkeid u 1100 jm kõrgusega 1,4 m ja puidust müratõkkeseina 58 m. 

Valmisid veel Lammi jalgtee tunnel, Ihaste riste viadukt, Ihaste riste jalakäijate viadukt, Ihaste tee nn küna. 

Ehituse lepinguline hind on 20,7 mln eurot käibemaksuta, sh Ihaste silla maksumus 8,75 mln eurot koos projekteerimisega. 

Tartu idapoolse ümbersõidu 2. ehitusala tellis Tartu linnavalitsus.

Ehitasid Teede Rev-2, Lemminkäinen Eesti, K-Most ja liiderpartner Tref. Tee projekteeris Toner-Projekt ja rajatised Ehitus ja Tarkvara Inseneribüroo. Järelevalvet tegi Teede Tehnokeskus. 

Ehitusaeg koos projekteerimisega oli kolm aastat.

Allikad: AS Tref ja Tartu linnavalitsus

Pikemalt loe ja vaata homsest Tartu Postimehest.

Tagasi üles