Kas mina ja eelkõige mu lapsed peavadki nüüd sellise teadmisega edaspidi külmas bussis sõitma? Tegelikult hoidis bussijuht nupu vajutamata jätmisega tööandjale kokku umbkaudu kaks liitrit kütust tunnis.
Kui Gobus mullu bussihanke võitis, võttis firma kohustuse sõita jaanuarist uute kliimaseadme ja alkolukuga bussidega, neist osa pealegi gaasibussid – selle lubaduse eest sai hankel lisapunkte. Tegelikkuses alustas liinidel tööd 12 uut bussi ehk väga väike osa kokku 47 bussist.
Kui toonane Tarbus ja hilisem Gobus võitis omal ajal Tartu linnaliinide hanke, algasid samuti kohe 1. jaanuaril segadused: busside vanusega bluffimised ja igasugused muud lati alt läbi jooksmised. Kui Gobus järgmise hanke kaotas, ohkasid paljud kergendatult. Asemele tuli täiesti uus kvaliteet.
Mind siiski rõõmustas pärast maakonna uue liinigraafiku nägemist, et lapsed ei pea enam õhtul sõitma bussiga linnast koju tund aega, vaid kolmveerand tundi. Aga juba teevad Tartu maavalitsuse ametnikud koos Gobusiga liinigraafikuid aeglasemaks, sest bussijuhid ei tulevat etteantud ajaga toime ja hilinevad pidevalt. Selmet kohe vastu tulla, peaks nõudma, et graafikuid täidetaks. Eks ole ju bussijuhtidel mugav lasta oma tunnitasul tiksuda ka aeglasemas sõidutempos, lohisemine on nende huvides, tühja neist reisijatest!
Kriminaalkorras karistatud Gobus on firma, millel peaks pidevalt nagu mõnel kaagil sabas käima ja jälgima, et ta jälle kusagil ei nihverdaks.
Paraku pole maavalitsusel selleks võimet ega võibolla ka tahtmist. Koer on tegelikult maetud kuhugi mujale kui bussijuhtide peadesse. Probleemiks on hoopis seltskond, kes Gobusi juhib. Väidan, et neile pole oluline mitte reisijate mugavus, vaid soov iga hinna eest riigihange võita ja seejärel niipalju kui vähegi võimalik reisijate arvelt kokku hoida.