Politsei mõõtis lumises linnas kihutanud Audi kiiruseks 134 km/h

Maha sadanud lumi meelitab autojuhte parklatesse, et testida enda ja auto võimekust lumistes oludes. Paraku on selline tegevus seadusega keelatud ning aegajalt käib politsei neid ka korral kutsumas. Pildil teostab politsei kontrolli Tartu laululava parklas kus neile hakkas silma BMW.

FOTO: Kristjan Teedema

Iseloomulikult tõid muutuvad tee- ja ilmastikuolud nädalavahetusel kaasa rohkelt plekimõlkimisi ning teelt väljasõitmisi, kus vajati politsei abi ning liikluse reguleerimist. Üllatavalt palju leidus aga ka kiiruseületajaid, teatas Lõuna prefektuur.

Reede südaööl tõmbasid politsei tähelepanu noored juhid, kes keerulisi ilmaolusid trotsides oma autosid ning sõiduoskusi võrdlema kippusid. Nii tabas politsei kella 23.37 ajal kesklinnast Riia mäest üles liikunud sõiduauto Audi A6, mille kiiruseks mõõdeti 94 km/h.

Kümmekond minutit hiljem fikseeris liikluspatrull Ringtee tänaval Turu tänava suunas omavahel mõõtu võtmas sõiduauto Audi A6 ja Subaru Impreza. Audi kiiruseks mõõdeti 134 km/h. Kõikide autojuhtide puhul oli tegemist noorte ja esmast juhiluba omavate meestega.

Ühe noormehe jaoks kulmineerusid kiiruskatsed parklas sõiduki üle kontrolli kaotamise ning kaubanduskeskuse seina rammimisega.

Tartu politseijaoskonna patrulli- ja liiklusjärelvalvetalituse juht Alvar Pähkel ütles, et kui mõni parkla tundubki öisel ajal olevat kummist, kujutab sealgi iga objekt reaalset ohtu. «Parkla on parkimiseks ja tänavaliiklus pole kindlasti koht, kus teiste arvelt oma jõuvankri võimeid proovida. Autojuht peab teadvustama, et juhuslikul teelõigul rallit sõites puudub tal vähimgi garantii enda, kaasavõetud sõprade ja teiste inimeste ohutuse tagamise osas,» ütles Pähkel pressiesindaja vahendusel.

Nädalavahetuse jooksul kontrollis politsei 927 autojuhi kainust ning tuvastas neli juhti, kes olid rooli taha istunud alkoholi pruukinuna. Linnasiseselt fikseeriti 16 kiiruseületamist. Tabati üks lubadeta juht, üks helkurita jalakäija maanteel ning üks juhus, kui juht ei andnud reguleerimata ülekäiguraja ees teed jalakäijale, kui teine sõiduk oli peatunud.

Tagasi üles