Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Uue silla ületamine kätkeb ohte

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Ihaste sild on peaaegu valmis, kuid mitte nii valmis, et oleks liiklejaile ohutu. Kõnniteedel on paiguti veel puudu piirded, mis peavad takistama sammu tühjusesse.
Ihaste sild on peaaegu valmis, kuid mitte nii valmis, et oleks liiklejaile ohutu. Kõnniteedel on paiguti veel puudu piirded, mis peavad takistama sammu tühjusesse. Foto: Kristjan Teedema

Ihaste sillale keelumärkidest hoolimata jalutama minejad riskivad üheteistmeetrise õhulennuga, sest kõnniteele ei ole jõutud veel kõiki piirdeid panna. Ohtlik on ka sillal sõita, sest seal on ladestatud ehitusmaterjale.

Juba on kiitjad, kuidas üle uue silla saab Ihastest Lõunakeskusesse senisest kiiremini ja et sillalt on luhale ilus vaade, kuid märgid keelavad sillal liikluse, sest ehitus on lõpetamata.

Silda ehitava Trefi projektijuht Guidu Lents ütles, et need inimesed teevad ikka pattu, sest märgid ju ütlevad, et läbikäiku ei ole.

«Minu teade neid nii väga palju ei ole,» ütles Lents sillal liikuvate ratturite, rulluisutajate ja jalutajate kohta. «Ilmad on suhteliselt kehvad. Neid oli rohkem novembris ilusate ilmadega, siis tuldi uudistama. Nädalavahetusel oli näha, et jalutati suuremate seltskondadega.»

Praegu on pigem üksikud, kes rühivad üle silla, ja märkuse peale küsivad nad, kas peab tõesti minema ringiga üle Sõpruse silla.

Kui palju liigub sillal autosid, mis seal käima ei peaks, ei ole selge.

«Tavalisel tööpäeval seal ikka autosid sõidab. Töödejuhatajad sõidavad, objekti teenindav transport. Võibolla lipsab ka mõni võõras auto läbi,» lausus Lents. «Meil tõmmatakse märgid ja aiad ette, öösel seal rallimist ei tohiks olla. Ega see ohutu ka ei ole, sest sillal on ehitusmaterjalid. Tulesid ei ole ka põlema pandud, sest kellele neid seal öösel vaja on. Kindlasti ei oleks ka linn valmis maksma selle eest, et valgustada seda sood.»

Kõrge kukkumine

Tartu linnamajanduse osakonna asejuhataja Andres Pool muretses eeskätt sillale kippuvate jalakäijate pärast, sest piirdeid ei ole ja ettevaatamatus võib kaasa tuua üksteist meetrit õhulendu. Klaaspiirded on paigaldamata eeskätt paisumisvuugi kohtades, kus on vaja erilahendust, aga piirded on puudu ka vaateplatvormidel.

Klaaspiirdele, mis on ühtlasi müratõkkesein, peaks ette tulema veel torupiire, kuid selle lahendust alles kooskõlastatakse ja lõppeval aastal see Pooli sõnul paika veel ei jõua. Torupiire on vajalik takistamaks kokkupõrget klaaspiirdega.

Sõiduteel on Pooli sõnul piirded olemas, autod ei tohiks silla servale kuidagi sattuda, kuid silda avada viisil, et autoga saab üle, jalgsi mitte, ei peeta õigeks. Pealegi tähendaks ehituse jätkumine liiklustakistusi.

Lents loetles, et lisaks klaasist müraseintele ja nimetatud torupiirdele on vaja lõpetada vaateplatvormid ja üks trepp. Tööd sujuvad hästi.

Lents lisas, et praegu räägitakse silla liikluseks avamise tähtajana jaanuari teisest poolest. «Kui me anname objekti üle, siis on see valmis tervik, kõik kohad on lahendatud ja see on ohutu,» ütles Lents.

Aega veel küllaga

«Mingil juhul ei saa me seda pahaks panna, sest tänasest on veel neli kuud lepinguperioodi,» viitas Pool, et ehitaja on töötanud tublisti kiiremini, kui leping nõuab. «Ta kindlasti ei hiline ega ole muidu paha, ongi lepinguperiood ja ei tahaks survet avaldada.»

«Minu teada meile poliitilist survet ka ei ole, et enne valimisi peaks avama,» lausus Pool.

Seega tuleks linlastel veel pisut kannatust varuda ja meeles pidada, et ehitusobjektil ei ole kasulik liikuda.

Märksõnad

Tagasi üles