Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Volikogu arutab Tartu bussijaama planeeringu kehtestamist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tartu bussijaam.
Tartu bussijaam. Foto: SCANPIX

Pärast mitut avalikku arutelu ning õhku jäänud planeeringuvaidluste lahendamist on nn bussijaama planeering täna jälle Tartu volikogu päevakorras ja volinikud hääletavad selle kehtestamise üle.

„Turu tn 2, Soola tn 8, Soola tn 4 ja Soola tn 4a kruntide ning lähiala detailplaneering“ näeb ette Tasku kaubakeskuse laiendamise viisil, et tulevikus on Tartu bussijaam kaubanduskeskuse sees ja ooteala hoone keskel.

Lisaks on kavas määrata ehitusõigus Turu 2 krundile, et ehitada täis ala bussijaama ja Tasku keskuse vahel. Samuti võimaldatakse Dorpati hotelli ja Tasku keskuse ühendamine galeriidega.

Suurim lubatud ehitusalune pindala 13 530 ruutmeetrit, millest juurdeehitatav osa on 4030 ruutmeetrit.

Jalakäijatele ja jalgratturitele on juurdepääs tulevasele bussiterminalile Tasku keskuse kaudu, aga ka Kaluri tänava, Turusilla ning Väike-Turu tänava poolt.

Bussijaam on sõitjate teenindamiseks mõeldud ruum, kuhu kuuluvad istumiskohtadega ooteala, piletikassad ja/või -automaadid, kohvik, WCd ning pakihoid. Bussijaama ala vähim suurus on 850 ruutmeetrit. Bussidele on kavandatud 12 kohta hoonesse, kus busside manööverdusalal peab olema tagatud minimaalne puhaskõrgus viis meetrit.

Soola tänava äärde on ette nähtud kolm-neli kohta saabuvatele bussidele. Soola 3a krundile on planeeritud taksode ja sõiduautode kohad.

Hoolimata hoogsatest aruteludest ja kulutatud energiast on raske leida põhimõttelisi erinevusi planeeringu algatamisel esitatud lahenduse ja kehtestamisele mineva vahel.

„Leia kümme erinevust,“ ütles ka Tartu planeeringuteenistuse juhataja Indrek Ranniku, viidates, et oli seda arutanud kolleegidega.

Tema sõnul saab selle planeeringuga seoses nimetada kolm plussi.

Esiteks, et avalikkus sai kaasatud, kõik said esitada ettepanekuid, linn kuulas kõik ära ja kaalus, seega midagi ei ole tehtud nurga taga ja vaikselt.

Teiseks, bussijaama ootesaal ikkagi läheb suuremaks.

Kolmandaks, et Soola tänava kõnnitee saab parema kujunduse.

Miinusena nimetas Ranniku, et juurdepääs bussijaamale Annelinna poolt ei kannata kriitikat. „Kui oleks parem lahendus, mida nõuda, aga seal ei ole,“ tõdes ta.

Kirjas, millega maavanem Reno Laidre tegi ettepaneku planeering kehtestada, viitas ta ka, et detailplaneeringu lahendus ei paranda senise bussijaama läbilaskevõimet, vaid korraldab selle funktsionaalselt teistsuguseks.

„Teen ettepaneku kaaluda tulevastes kesklinna planeeringutes

bussiterminalile avarama maa-ala reserveerimist. Kuna Tartu bussijaama asukoha valik ei kuulunud järelevalveks esitatud detailplaneeringu ülesannete hulka, ei tule detailplaneeringu heaks kiitmist tõlgendada bussijaama ainuvõimaliku asukoha heakskiiduna,“ seisis maavanema kirjas.

Ranniku ütles siiski, et ükski prognoos ega ekspert ei ole öelnud, et bussijaam ei mahu Tasku keskusesse ära.

Volikogu istung algab ülikooli raamatukogu saalis kell 15, päevakorra projektis on bussijaama planeering neljas punkt. Volikogu istungist saab Tartu linna kodulehel jälgida otseülekannet.

Tagasi üles