Nutiklass toob lastele sära silma

Aime Jõgi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu erakooli õpetaja Triinu Keem vaatab koos oma esimese klassi õpilase Laura Pikksöödiga matemaatikatunnis kokku pandud digitaalset numbriplakatit.
Tartu erakooli õpetaja Triinu Keem vaatab koos oma esimese klassi õpilase Laura Pikksöödiga matemaatikatunnis kokku pandud digitaalset numbriplakatit. Foto: Kristjan Teedema

Klassiruum, kus saab omavahel suhtlema panna õpilaste laual olevad tahvelarvutid ja seintel paiknevad suured digiekraanid, annab õpetajale laste tähelepanu võitmiseks uusi nippe.

Tartu erakooli 1.t klassi õpetaja Triinu Keemi emakeeletunni üks osa nägi eile välja niisugune, et lapsed tegid kõigepealt oma aabitsa leheküljel olnud tekstist tahvelarvutiga pildi, tõmbasid selle Explain Every­thingi rakendusse ning seejärel lugesid arvutiekraanil olevat teksti ja salvestasid selle.

Pärast oli neil võimalus loetud tekst üle kuulata ning kui see ei meeldinud, siis uuesti lugeda ja lõpuks õpetajale või klassikaaslasele saata.

Matemaatikatunnis kujundasid lapsed arvutiekraanile plakati, mille teema oli number kolm. Nad pildistasid oma näppe, otsisid tahvelarvutist pilte ja rooma numbreid ning koostasid neist digiplakati.

Ägedad ülesanded

Esimese klassi õpilane Mat­hias Õunmaa ütles, et kõik need õppimismängud on väga ägedad, peaaegu sama ägedad kui ükskõik millised arvutimängud.

Kuidas panna aga lihtsat tehet 3 + 8 tahvelarvutiga huvitavamalt lahendama, kui on see, mis on kirjutatud tavalisele klassitahvlile?

Õpetaja Triinu Keem vastas, et selle puhul saavad need lapsed, kel kümne piires arvutamine juba selge, mugavalt edasi liikuda järgmise taseme ülesannete juurde ja proovida saja piires arvutamist. Või siis arvutada kümne piires näiteks kiiruse peale.

Eile tõusis uusimate digi­võimalustega klass Tartus kõneteemaks seoses kahepäevase hariduskonverentsiga «Riik, kohalik omavalitsus ja ettevõtlus hariduses», kus viibis kohal Apple’i toodete müüja ja asjatundja ning Eestis oma klientidele uusi innovaatilisi lahendusi otsiva firma IM Arvutid esindajad.

Nad näitasid ka rakendust, mis õpetab inimese anatoomiat kolmemõõtmeliselt, andes õpilasele võimaluse vaadelda elundkondi iga nurga alt.

Astronoomiatunnis võib abi pakkuda aga taevakaart, mis tekib ekraanile siis, kui sa iPadi pea kohale tõstad, tuues sinna just niisuguse tähtede seisu, mis taevas sel hetkel on, olgu öö või päev. Lisaks aitab see ära tunda tähtkujusid ja annab võimaluse suurendusteks.

Mitte vaid paberiasendaja

IM Arvutite juhataja Jaanus Treilmann ütles, et tänu koostööle kirjastusega Koolibri on nüüdseks kõik põhikooli õpikud ja töövihikud iPadis olemas. «Kui seni on tahvelarvutis nähtud eelkõige paberi asendajat selles mõttes, et kõik õpikud oleksid ühes arvutis koos, siis Tartu erakoolis on astutud samm edasi,» ütles ta.

Seal on loodud Wifi võrguga tingimused, milles arvuteil on võimalus ka juhtmevabalt suhelda, õpilased saavad faile ühest arvutist teise saata või neid suurelt ekraanilt koos terve klassiga vaadelda, lisaks on kvaliteetne helisüsteem, mis toetab videote ja multikate tegemist.

Õpetaja Triinu Keem lisas, et kui lapsed on niigi juba enne kooli ninapidi tahvelarvutis, siis on väga õige sellesse tahvlisse tuua ka õppeülesanded.

Ka märkis õpetaja, et ega klassitahvli peale ja vihikusse kirjutamine ole koolitunnist kuhugi kadunud. Tahvelarvuti on vaid üks abimees, mis teeb tunnid mitmekesisemaks.

Kui rahast rääkida, siis IM Arvutite müügikonsultandi Tristan Ilvese sõnul maksab niisugune 20 iPadist ja kolme klassi õpikutest koosnev komplekt koos käibemaksuga 9400 eurot. «Kolmeaastase liisinguajaga teeb see ühe kuu makseks umbes 250 eurot ja see peaks enamikule omavalitsustele jõukohane olema,» arvas ta.

Tagasi üles