Ajujahile pääses Tartumaalt üheksa ideed

Vilja Kohler
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: EAS

Ettevõtluskonkursi Ajujaht žürii valis TOP100 hulka pääsenud äriideede esitajatest välja 33 meeskonda, kes võistlevad edasi.

Neile pakuvad konkurentsi veel seitse meeskonda, kes on juba varasematel konkurssidel pääsenud edasi 40 parima hulka.

Suurem osa ideid pärineb Harjumaal tegutsevatelt ettevõtjatelt, Tartumaalt jõudis väljavalitute hulka üheksa äriideed erinevatest valdkondadest.

Valga, Järva ja Viljandi maakonnast pääses edasi üks idee maakonna kohta.

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) teatel pääsesid Tartumaalt Ajujahi TOP40 hulka Maalermeistri vanade retseptide järgi toodetud traditsioonilised loodusvärvid ning uue ajastu e-õpik ehk äpp, mis analüüsib õpilase taset ja eripära ning annab talle sobivaid peatükke ja ülesandeid.

Samuti sai edasi Psühhobuss, mis korraldab interaktiivseid, harivaid, meelelahutuslikke inimkatseid ja selgitab publikule arusaadavalt, mis nende katsete ajal ajus toimub.

Edasi võistlevad Tartumaalt ka Eestis meelelahutuslikke bussireise pakkuv teenus, mahedast kodumaisest toorainest valmistatud gelato-tüüpi käsitööjäätis, veekindlad puidust disainnõud ja akustiliste omadustega dekoratiivne männiokastest valmistatud plaat.

TOP40 hulka valiti Tartumaalt ka unikaalsed sporditaskud, mis mahutavad ja hoiavad paigal trenni kaasa võetud asjad ning Peer-to-peer veebikeskkond, mis viib kokku ebatraditsiooniliste reisikogemuste otsijad ja kohalikud, kes saavad tasu eest näidata näiteks kodutänava hoove.

Ajujahi 40 edasipääsenud ideega võib tutvuda aadressil www.ajujaht.ee.

Ettevõtluskonkursi staažikas žüriiliige, SEBi äriinnovatsiooni juht Mart Maasik ütles, et tänavused ideed on väga mitmekesised ja üsna seinast-seina.

«Paljud ideed on konkreetse visiooniga ning tiimidel on olemas arusaam, kuhu võiks jõuda,» märkis ta. «Kahe päeva jooksul on olnud väga huvitavaid ja maailmamuutvaid mõtteid.»

Ettevõtluskonkursi võitja selgub järgmise aasta aprillis. 2007. aastast korraldatud Ajujaht on Eesti suurim ettevõtluskonkurss, kus huvilistel on võimalik oma äriidee turvalises keskkonnas proovile panna.  

Ajujaht 2014 võitjaks valiti puidu mõõtmise rakendus Timber Diameter, publiku lemmiku tiitli sai takso tellimise äpp Taxify.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles