Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Miks raputavad väiksemad Maz-bussid jätkuvalt?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tartu linnaliine teenindavad väiksemad Maz bussid töökojas.
Tartu linnaliine teenindavad väiksemad Maz bussid töökojas. Foto: Kristjan Teedema

Miks rapuvad Tartu linnaliinide väikesed Maz-bussid tühikäigul nii tugevalt, et see sõitjaid häirib?

Vastab Sebe Tartu linnaliikluse juht Üllar Kaljuste:

Meil oli hiljaaegu üks märgukiri kliendilt, et raputab. Kaebus. Võtsime Mazid kontrolli ja Mazi esindus vaatab need üle. Praeguseks hakkab ring peale saama. Tugev vibratsioon on avastatud kahel bussil.

See probleem on ka varem ilmnenud, siis oli süü mootoripatjades?

Olid erinevad põhjused. Patjade vahetust otseselt vaja ei olnud, aga ühel bussil olid padjad liiga kõvasti kinni tõmmatud. Kronstein hakkas vastu raami käima. Minu teada peaksid need probleemid olema lahenemas.

Miks sellised vead ilmnevad sõitjate kaebuse peale, miks bussijuhid ei taju, et buss hakkab valesti käituma? Liiatigi käivad bussid korralises hooldes.

Kindlasti tunnetavad juhid ka seda, aga kui oled pidevalt keskkonnas sees, siis võibolla kohastud. Pealegi, kui see iga päev läheb natukene hullemaks, siis ei tarvitse tähele pannagi.

Missugune raputamise põhjus tuvastati teisel bussil?

Peast ei mäleta, aga minu mälu järgi ei olnud ka seal mootoripatjade vahetust vaja.

Mida need korduvad probleemid näitavad Maz-busside töökindluse kohta? Olete olnud selle bussitüübi suhtes varemgi sapine. Lepingu lõpuni on jäänud veel kaks aastat sõita.

Kindlasti sõidame need järele jäänud tegelikult isegi kaks ja pool aastat ka ilusasti ära. Tõsi on, et pikkade Mazidega oleme rahul, väikeste mididega on olnud rohkem muret. Sellest ka kunagine ütlemine, et buss vajab arendamist ja elementaarsed vead on parandamata.

Nii palju kui linnalt olen uue hanke ettevalmistamise kohta kuulnud ja ka ise ettepaneku teinud, siis võibolla uuel hankeperioodil ei peakski enam midibusse olema. Mingitel liinidel jäävad need mahult jänni.

Kuid päeva jooksul on ka aegu, kus suuremat bussi liinil veeretada pole mõtet.

See ajaks logistika väga keeruliseks, kui paar tundi hoiad liinil üht tüüpi bussi, siis vahetad teist tüüpi bussi vastu. Selline käitumine võib rahaliselt jälle teistpidi hävitav olla.

Märksõnad

Tagasi üles