Päevatoimetaja:
Henn Uuetoa
(+372) 7390300

Viljandi ring saab peaaegu valmis

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Viljandi ringristmikul on asfalt pandud, haljastus lõpetamisel, tunneli ehitus veel pooleli.
Viljandi ringristmikul on asfalt pandud, haljastus lõpetamisel, tunneli ehitus veel pooleli. Foto: Margus Ansu

Sõiduteede asfalt on maas, haljastus lõpetamisel ja uhiuus jalakäijate tunnel võtab ilmet – suuremalt jaolt juba sellel nädalal saab Viljandi ringristmiku ümberehitus lõpetatud, annab teada maanteeamet.

Ehitajal on küll lepingu järgi veel aega, kuid tegelikult on eesmärgiks võetud Viljandi ringil suurem töö lõpetada novembri lõpuks, ütles maanteeameti Lõuna regiooni ehitusvaldkonna juht Janar Taal eile. Kuid ta kasutas määratlust, et peaaegu valmis saab ringristmik juba sellel nädalal. Näiteks on kergliiklusteede lõpetamine kavas selle nädala jooksul.

Kevadeks jääb muru külvamine ja ringile sõiduradade vahele plaanitud kivide paigaldus. Need pannakse paika valuasfaldiga, mida külmaga kasutada ei saa, selgitas Taal.

Ratturitel pole tunnelist abi

Juba mõni aeg on liikluseks lahti kõik suunad, nii Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maanteel kui Viljandi maanteel.

Kohapeal on näha, et ajutisi liiklusmärke on veel mitmel pool. Usin töö käib jalakäijate tunneli kallal. Ehitamisel on selle varikatused, valmistutakse treppide valamiseks: terasarmatuur on juba paigas ja saa­lungite seadmine pooleli.

Kuigi võiks eeldada, et ehitatakse tunnelit, kust ka jalgratta või rulluiskudega läbi saab veereda, seavad trepid omad piirid. Tuleb klassikaline jalakäijate tunnel, mille lahendus meenutab kaunikesti Kitsa tänava treppe.

Taal põhjendas, et ei olnud piisavalt ruumi, et teha lauge sissesõit, ehkki näiliselt nagu oleks mõlema otsa juures maad küllaldaselt.

«Kuus protsenti tohiks olla tõusunurk, see tähendab päris pikka sisseminekut,» ütles Ja­nar Taal. «Teine asi, et me oleks pidanud minema eramaale veelgi rohkem. Sellel hetkel oli see juba võimatu missioon. Läbirääkimised mõne maaomanikuga ei õnnestunud. Hind oli meile vastuvõetamatu.»

Praegune lahendus näeb ette, et jalgratta või näiteks ratastooliga tuleks Ringteed ületada ringristmikust Tallinna pool. Tunnelisse viivatele treppidele pannakse Taali sõnul aga siinid, nõnda, et lapsevankriga sealt läbi ikkagi saab.

Taal lisas, et arvestatud on ka suuremat pilti. Nimelt eelistavad ratturid maanteeameti andmeil Viljandi maantee ja Tartu linna vahel liikumiseks pigem Raja tänavat ja selle pikendusel olevat Kogre teed teisel pool Ringteed.

Maanteeametil on juba tuleval aastal plaanis ehitada Raja tänavat ja Kogre teed ühendav tunnel. Autoliiklusele oleks Ringtee Raja tänavaga ühendatud parempöörete abil, vasakpöörded ei ole lubatud. Kogre teega ühendust ei oleks.

Viljandi maantee kerg­liiklustee ehitus jätkub 2016. aastal, sest maavaidlused lükkasid ehituse algust edasi.

Lõunakeskusest Viljandi maanteele otsepääsu maanteeamet ehitada ei plaani. «See on arendaja ja valla rida. Planeering on olemas. Ükski arendaja aga seda teha ei taha,» lausus Taal.

Juba tuleval aastal on aga plaanis alustada Riia ringi ümberehitust, mille tulemusena saavad ka sinna kergliiklustunnelid. Milline täpselt on ringristmiku lahendus muus osas, ei ole selge. Projekt peaks valmis olema märtsis.

Esialgu on Taali selgitusel suund sellele, et autoliiklusele jääb ühetasandiline ringristmik, eelprojektis välja pakutud lahendust, et Ringtee läheb süvendisse, praegu plaanis pole.

«Kui võimalik, teeksime ühetasandilise. Me ei ole arvestanud selle kuluga, et viia kahele tasandile,» lausus Taal. «Kui see ring läheb kahele tasandile, peaks hakkama laiemalt arendama eelprojektijärgset lahendust, tuleks teha ka Aardla rist kahetasandiliseks, muidu pole asjal mõtet.»

Sujuvam ja ohutum liiklus

Viljandi ringi ümberehitusest on Taali sõnul kaks võitu: liiklus on ohutum ja paranes ringristmiku läbilaskevõime.

Muutunud on ka see, et sõiduradade vahele on pandud eraldajad, mistõttu ei saa teha keelatud tagasipöördeid, liiklusmärkidest ei ole nende ärahoidmisel abi olnud.

Hea uudis liiklejatele on aga, et FEBi ja Mercedese kauplusesse saab nüüd teha vasakpöörde. «Nüüd on see ametlikult lubatud, ei pea trikke tegema,» ütles Taal.

Kas teate?

Tartu ringtee ümberehitus

• Töömaa lõik on 2,1 kilomeetrit pikk ehk Ilmatsalu ringist Raja tänavani.

• Ehitab Gra­niit­tirakennus Kal­lio Oy ja AS GRK Infra konsortsium.

• Ehituse hind on 4,9 miljonit eurot.

Tagasi üles