Suvepilt: Tartlased vahivad nagu üks pere öösiti filme

Raimu Hanson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Margus Ansu

Armastusfilmide festival tARTuFF algas esmaspäeval rahvarohkelt nagu ka eelmisel neljal korral. Põhierinevuseks on seekord vaid meie kaasaegsete peresuhete esiletõstmine.


Athena kinosaali ei olnud kõiki, kes tahtsid vaadata dokfilmi narkopere elust, võimalik äragi mahutada. Raeplatsil oli rohkem ruumi. Nii et kui Soomes tänavu valminud «Paha pere» üks peaosalisi Pihla Viitala (pildil on ta ekraanil Tilda rollis) asus seanssi sisse juhatama, leidis ta enda ees tuhat inimest kinotoolidel, kolmveerand tuhat välikohvikutes ja teist sama palju istumas-seismas kõnniteedel. Kümneid filmivaatajaid oli raeplatsi teise otsa püstitatud Pauligi kohvitelgis, kus on mitu pisikest ekraani.

Kinoliste hulgas oli ka luuletajatest abielupaar Paul-Eerik Rummo ja Viiu Härm. Kohviaroomisest telgist väljudes asusid nad otsima kahte kõrvuti istekohta, kust oleks hiiglaslik ekraan kenasti näha, ja leidsid need ühest välikohvikust, kui olid veerand tundi ringi vaadanud. Kusjuures Rummol tuli toole mitu meetrit ühest kohast teise tõsta. Eile õhtul oli luuletajapaari päralt kohvitelgis kirjandustund.

Sealsamas jätkub kirjandust (Tartu NAKi pere, Asko Künnap ja Jan Kaus, ema Leelo Tungal ja ta tütar Maarja Kangro ning isa-Ehin, ema-Ehin ja laps-Ehin) ning muusikat (Johanson & Vennad, Paabel, Malcolm Lincoln, Indigolapsed) kõigiks festivaliõhtuiks.

Pärastlõunati kõneldakse aga kohvitelgi ümarlauas nii- ja naasugustest peresuhetest, kaasa arvatud homoabielud.

Festivali lõpupidu – erinevalt filmiseanssidest tasuline – on laupäeva hilisõhtul Tsink Plekk Panges.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles