Tartu investorite kaasabil loodud iPhone'i mängu Wristbreaker loojad üritavad leigest algusest hoolimata läbi lüüa mitmemiljardilisel turul ja saada toode kuulsaimaks Eestis loodud iPhone'i mänguks maailmas.
Tartlased lõid uut laadi tetrisemängu
«Turg on meeletu ja teeme kõvasti tööd, et meist saaks rahvusvaheliselt korralik edulugu,» lausus mängu üks investoritest Sven Illing.
Samas tunnistas Illing, et konkurents on Apple'i rakenduste poes ülimalt tihe – neid, kes oma mänguga tippu pürivad, on paarisaja tuhande ringis ning uusi mänge lisandub iga päevaga. «Et sellisest massist läbi murda, läheb vaja nii õnne kui geniaalset turundust,» nentis Illing.
Süstikut ei teinud
Napilt paari nädala eest Apple'i poes müüki jõudnud mängul on seni läinud tagasihoidlikult. Mängude sotsiaalses võrgustikus on registreerunud kasutajaid umbes paarsada. Eesti edetabelis tõusis mäng teisel päeval tasuliste mängude hulgas küll teisele kohale, kuid kuna Eestis on ostjaid vähe, siis ei saa Illingu sõnul selle põhjal veel ülearu rõõmustada.
«Vett sellepärast nüüd kohe mängule peale ei tõmba, sest seda olnukski palju loota, et Wristbreaker paneb esimese nädalaga nagu süstik mitmesajast tuhandest mängust mööda,» rääkis Illing. Selleks, et siht – jõuda USAs esimese saja mängu hulka – saavutataks, tuleb Illingu sõnul tööd teha kuid, võib-olla ka aasta-paar.
Mängu peaarendaja, Cambridge'i ülikooli doktorandi Mattias Linnapi selgitusel on mängu põhimõte lihtne: tetriseklotsidest tuleb ehitada iPhone'i ekraani igasse serva seinu ning sellega punkte koguda.
Eriliseks teevad uutmoodi tetrisemängu lisavidinad nagu laserid ja relvad ning võimalus juhtida klotse ekraani pööramisega, mitte nooltega nagu vanasti. «Vana hea idee sai kokku uue tehnoloogiaga,» märkis Linnap.
Mängutootjad ärkavad
Teiste hulgas leiab Wristbreakeri mängijate kõrgeimate skooride edetabelis ka Skype Eesti juhi Sten Tamkivi. «Päris nutikas idee, mis on ära kasutanud funktsiooni, et iPhone'i ekraani saab igas nurgas pöörata,» lausus Tamkivi, kes enda sõnul proovis mängu professionaalsest huvist, mitte suurest fänlusest.
«Mul on hea meel, et Eestis ka mängude sektoris midagi ära tehakse,» lisas ta, kuid ei julenud sedavõrd suurt edu mängule prognoosida, nagu tootjad ise loodavad.
«See on pisut edasijõudnute mäng ja seetõttu ma ei usu, et see miljonitele peale läheb,» lausus ta.
IT-asjatundja ja ajakirja Digi peatoimetaja Henrik Roonemaa sõnul on eestlased just viimaste kuude jooksul enda jaoks avastanud iPhone'i rakenduste loomise.
«Varem ei tehtud tükk aega midagi ja nüüd on mõne kuuga tulnud mitmeid päris häid asju välja,» lausus Roonemaa.
Tema meelest on ka eestlaste randmeväänamismängul võimalus maailmas läbi lüüa. «Toode ise on korralik ja kui nad seda turundada suudavad, võib neil päris hästi minna,» rääkis Roonemaa ning lisas: «Käsi on neil muidugi uhkelt kullas, kui nad välismeedias jala ukse vahele saavad ja turundus õnnestub.»
Peale Sven Illingu firma iCapital ja Mattias Linnapi on mängu loomisesse oma aega ja raha panustanud Gunnar Eelmäe, Jaak Ennuste ja Tartu Teaduspargis tegutsev ettevõte Indilo Wireless.
kas teate
Mitmemiljardiline mängutööstus
• Apple'i rakenduste pood alustas 2008. aastal.
• Paari aastaga on rakenduste arv kasvanud
500-lt ligi 250 000-le.
• Juuni 2010 seisuga oli rakendusi alla laaditud üle 5 miljardi korra.
• Mängude hinnad jäävad vahemikku 1–10 USA dollarit.
• Eestlaste Wristbreaker maksab 2,99 USA dollarit, saadaval on ka tasuta versioon.
Allikas: Wikipedia