Ajujahil edasipääsenutest pea veerand pärinevad Tartumaalt

Vilja Kohler
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Ettevõtluskonkursile Ajujaht esitatud kolmesajast ideest on välja valitud sada, mida meeskonnad hakkavad 15.–16. novembril žüriile esitlema. Ajujahi TOP40 selgub 16. novembri õhtuks.

Lõviosa väljavalitud ideid pärineb Harjumaal tegutsevatelt ettevõtjatelt, Tartumaalt pääses väljavalitute hulka 23 äriideed erinevatest valdkondadest.

Konkurentsi pakuvad oma ideedega ka Rapla, Järva,  Valga, Läänemaa, Pärnu, Viljandi ning Ida- ja Lääne-Viru maakond.

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) ülevaatest selgub, et Tartumaalt pärit nutikaid mõtteid jagub igasse valdkonda.

Näiteks energeetika ja keskkonna alal on välja käidud vanade retseptide järgi Eestis toodetud traditsioonilised loodusvärvid ning nutipistikute laenutus seadmete elektrienergia tarbimise mõõtmiseks.

Info- ja kommunikatsioonitehnoloogia valdkonnas on parimate hulgas kuus Tartumaa ideed. Üks neist on tarkvara, millega saab kehakeelt kasutades Kinecti abil Powerpointi slaide vahetada, teha eraldi mikrofone kasutamata võimendatud häälega esitlusi ja analüüsida esineja kehakeelt.

Loomemajanduse valdkonnas võistlev Psühhobuss viib läbi interaktiivseid, harivaid, meelelahutuslikke inimkatseid ja selgitab publikule arusaadavalt, mis nende katsete ajal ajus toimub.

Samas on Tartumaalt välja käidud ka unikaalsed jalutuskepid, Eesti avastamist pakkuv bussireisiteenus ning uue ajastu e-õpik. Viimane on äpp, mis analüüsib õpilase taset ja eripära ning annab talle sobivaid peatükke ja ülesandeid.

Tervise ja biomeditsiini valdkonnas Tartumaalt välja käidud viie idee hulgas on mahedast kodumaisest toorainest valmistatud gelato-tüüpi käsitööjäätis ja tootesiltide mõistmist lihtsustav mobiilirakendus.

Tööstuse ja disaini alal on Tartumaalt sõelale jäänud diskreetne aknakatete automatiseerija, veekindlad puidust disainnõud, akustiliste omadustega dekoratiivne männiokastest valmistatud plaat ja unikaalsed sporditaskud, mis mahutavad ja hoiavad paigal trenni või võistlusele kaasa võetud asjad.

Turismi ja teenusmajanduse ideede hulka on jõudnud Peer-to-peer veebikeskkond, mis viib kokku ebatraditsiooniliste reisikogemuste otsijad ja kohalikud, kes saavad tasu eest näidata näiteks oma kodutänava ägedamaid hoove.

Ajujahi saja edasipääsenud ideega saab põhjalikult tutvuda aadressil www.ajujaht.ee.

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse kommunikatsiooniassitent Viivika Melts täpsustas, et edasipääsejate hulka on arvestatud ka need üheksa ideed, mis on juba erinevatelt konkurssidelt taganud edasipääsu TOP40 hulka.

Peale selle on varasem praktika näidanud, et ligi kümnendik saja hulka pääsenud meeskondadest loobub žürii ees esitlusest, mistõttu antakse võimalus oma idee proovile panna 109 meeskonnale, lisas ta.

Võistluse võitja selgub järgmise aasta aprillis. 2007. aastast korraldatud Ajujaht on Eesti suurim ettevõtluskonkurss, kus huvilistel on võimalik oma äriidee turvalises keskkonnas proovile panna.  

Ajujaht 2014 võitjaks valiti puidu mõõtmise rakendus Timber Diameter, publiku lemmiku tiitli sai takso tellimise äpp Taxify.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles