Uus Idaringtee sild avaneb liikluseks jaanuaris

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Eelmisel nädalal sai Ihaste sillal ja ühtlasi kogu Idaringtee uuel lõigul asfalt maha, objekt peaks lõplikult valmima detsembris ja ehi­taja on töökoosolekul välja pakkunud, et liikluse saab seal avada jaanuari keskel.

Selleks nädalaks on kavandatud teekattemärgistuse tegemine ja siis on sõiduteed valmis, ütles reedel silda ehitava ettevõtte Tref projektijuht Guido Lents.

Kaugelt kõik tööd ei ole sellega veel tehtud. Lents nimetas, et suurematest töödest on jäänud liikluskorraldusvahendite paigaldus, veel ei ole omal kohal kõik liiklusmärgid, teeviidad ega põrkepiirded. On jäänud ka teemaa-alade korrastus. Lõpetada tuleb teenindusteede ehitus ja sillakoonuste kindlustamine.

«Kuu-poolteist on veel tööd. Detsembri keskpaigaks peaks hakkama need tööd valmima,» ütles Lents. «Objekt on suur, dokumentatsiooni on omajagu üle vaadata. Mõõtmised ja katsetused on tehtud, tulemused vastavad nõutule. Loodame, et saame jaanuari keskpaigas ühele poole ja objekti linnale üle anda.»

Avamise aeg pole lukus

Uue silla ja kogu teelõigu valmimise tähtaeg oli aprill, aga kuna talvel niikuinii poleks saanud asfalti panna, tingis tähtaeg kiirema valmimisgraafiku, selgitas Lents. Nüüd jääb kevadeks peamiselt haljastuse ülevaatamine ja korrastamine, kui näiteks mõnel pool peaks teetammi uhtorge tekkima.

Tartu linnamajanduse osakonna asejuhataja Andres Pool ütles, et avamise kuupäev ei ole paika pandud, kuid ehitaja on koosolekul välja pakkunud, et see võiks olla 15. jaanuar.

Siinjuures on küsimus ka, millal linn teelõigu hooldamisega algust teeb. Abilinnapea Valvo Semilarski on öelnud, et tuleva aasta eelarves on talihool­dusega juba arvestatud, sest poleks mõistlik, kui uut teed ei saa kasutada üksnes seepärast, et pole raha lund lükata.

Pool ütles, et ei saa välistada võimalust, et kui kõik sujub, saab avamise tuua isegi ettepoole, sest Idaringtee esimene lõik Võru ja Turu tänava vahel oli kogu ehituse aja liikluse all ja täies mahus avati see liikluseks mitu kuud varem, kui lõppakt allkirjad sai. «Ega vägisi ei tahaks valmis tänavat kinni hoida,» ütles ta.

Pool ise sõitis esimest korda üle uue silla autoga läinud neljapäeval, varem oli ta üle selle kõndinud.

«Ega ei olnudki nii väga seda uhket tunnet,» sõnas Pool. «Ise asjas kogu aeg sees, otsisin silmadega hädasid ja veel tegemisel asju. Nüüd sai autoroolis olles esimest korda vaadata, kuidas sellest piirdest ümbrus paistab. Varsa tänava ridaelamu väiksemast sõiduautost kätte ei paistnud.»

Postimees proovis üle uue silla sõitmist reedel, tõepoolest, betoonpiirded varjavad vaadet.

«Natuke nagu rusuv ja ahistav on. Kuid sellised olid keskkonnanõuded,» lausus Pool. «Need pole ainult müra pärast, põhjus oli ka selles, et autotuled ei paistaks Natura kaitsealal pesitsevatele lindudele.»

Keskkonnakaitselistel põhjustel ei ole ette nähtud ka pöördeid Ihaste teelt Idaringteele ja vastupidi, see suurendaks uuringute järgi kaitseala piirile jääval Ihaste teel autoliiklust kolm korda.

Bussiliiklust veel ei tule

Kuigi uue tee ääres on valmis ehitatud bussipeatuse taskud ja ootepaviljonid, ei ole teada, millal bussid sedakaudu sõitma hakkavad.

«Meil ei ole vaba bussi,» põhjendas Pool. «Kui oleks teada, millise liini võiks ära lõpetada, saaksime bussi tõsta Idaringile sõitma. Muidu peaks linn ostma uue bussi, aga see tähendaks raha, mida linnaeelarves ei ole.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles