31. oktoobril ja 1. novembril kogunevad Tartu ülikooli psühholoogia instituudi vilistlaspäevadele psühholoogid üle Eesti. Vilistlaspäevad keskenduvad tegevajakirjanike abiga meediaga suhtlemisele.
Tartusse kogunevad psühholoogid arendavad meediasuhtluse oskusi
„Meie eesmärk on suurendada kvaliteetse erialase informatsiooni ja teadmiste osakaalu tõusu meedias, olgu see läbi mõne konkreetse teema kommenteerimise või arvamusartikli avaldamisega,“ rääkis ürituse peakorraldaja, Tartu ülikooli eksperimentaalpsühholoogia vanemteadur Kairi Kreegipuu ülikooli pressiesindajale.
Viljandis toimunud traagilise sündmuse valguses lisas Kreegipuu: „Kahjuks on elu just ka ühe kurva juhtumi tekitanud, mis tõestab, et psühholoog peab olema hea suhtleja mitte ainult indiviidi tasandil vaid ka laiema avalikkuse ja meediaga.“
Kreegipuu sõnas, et igaüks, kes psühholoogia alal töötab, võib sattuda olukorda, mil tuleb avalikult eksperdina arvamust avaldada. Sageli on teemad väga tundlikud ning vajavad psühholoogi poolt oskuslikku sõnumiseadmist. „Selleks, et see paremini välja tuleks, korraldame mitmeid töötube üheskoos teadlaste, praktikute ja psühholoogidega, et üksteise teadmised, kogemused ja rollid saaksid võimalikult laialt mõistetud,“ lisas Kreegipuu.
Esmalt saavad psühholoogid aimu meediasuhtluse põhitõdedest. ERR uudisteportaali toimetaja, TÜ praktilise ajakirjanduse assistent Marju Himma-Kadakas läheneb oma loengus erialasele kommunikatsioonile spetsialisti ja ajakirjaniku vaatepunktidest.
Kahes töötoas saavad inimesed end aga praktiliselt proovile panna. Videotreeningut hõlmavas töötoas „Konfliktintervjuu ja aktiivne kuulamine“ püüab intervjueeritav teha mõistetavaks oma töö uudisväärtuslikku fookust asjatundmatule inimesele ning töötoas „Eelhoiakuga ajakirjanikuga suhtlemine“ püüab spetsialist selgitada oma tööd tugeva eelhoiakuga intervjueerijale. Lisaks toimub ka mitmeid psühholoogia eri tahke hõlmavaid loenguid.
Laupäeval, 1. novembril toimub TÜ psühholoogia instituudi ja Eesti psühholoogide liidu ühiskonverents „Psühholoog ja meedia: rõõmud ja mured“.