Septembris alanud Võru maantee ümberehitus seisis kolm nädalat, kuna ehitusfirma kahtlustas viga maanteeviadukti projektis, ning juba alustatud teetööd ootasid vajalike kooskõlastuste taga.
Võru maantee ehitus seisis kolm nädalat
AS Nordecon alustas Tartu läänepoolse ümbersõidu viienda lõigu ehitust 25. septembril. Esimesel nädalal kaevati üles Tõrvandi-Ülenurme valgusfooridega ristmik ning purustati Võru poole kulgevast teelõigust üks pool ehk kaks sõidurada. Peale seda aga ehitus katkes ning seisis veel tänagi.
«Ega meile ei meeldi, et seal töö ei käi, ja me oleme sellel teemal ka töövõtjaga suhelnud, aga meil ei ole võimalik väga palju sanktsioneerida,» kommenteeris olukorda maanteeameti Lõuna regiooni ehitusvaldkonna juht Janar Taal.
Taali sõnul on töövõtjal lepingu järgi õigus esitada projekti kohta oma arvamusi ja tuua välja võimalikke vigu.
«Tööd hakkasid pihta, kuid siis tekkisid ehitajal mõned küsimused seoses maanteeviadukti vundamendiga. Arvati, et aluspinnased pole piisava kandevõimega. Aga siis tehti kontrollarvutused ja veenduti, et probleemi pole. Projekt on korrektne ja vigu polnud,» selgitas Taal.
Nordeconi projektijuht Martin Paabo selgitas, et kõik ehitusalasse jäävad või ehitusega seotud teelõigud sõltuvad üksteisest. Kõigepealt oli segadus ümbersõiduks planeeritud Tõrvandis asuva Tamme tänava ehitust puudutavate kooskõlastustega. Teiseks ootas üleslõhutud Võru maantee lõik lennujaama ristmiku projekti ja ehitusluba.
«Kui seal õnnestub nüüd saada ehitusluba, võib kohe tööga edasi minna. Purustatud betoon viiakse minema ja siis hakkame konstruktsiooniga pihta. See on esimene lõik, mille tahame järgmisel kevadel kiiresti asfaldi alla saada,» rääkis Paabo.