Päevatoimetaja:
Kelly Olesk
+372 739 0375

Betooni raudteeülesõit saab viimaks tõkkepuud

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Betooni raudteeülesõidul hoiatavad teisi liiklejaid rongi eest foorid ja helisignaal.
Betooni raudteeülesõidul hoiatavad teisi liiklejaid rongi eest foorid ja helisignaal. Foto: Kristjan Teedema

Tartu üks viimaseid tõkkepuuta raudteeülesõidukohti Betooni tänaval peaks Eesti Raudtee plaanide järgi saama uuel aastal tõkkepuud, linn andis selleks projekteerimistingimused.

Tartu linnapea Urmas Klaas saatis Eesti Raudteele kurjas toonis kirja pärast seda, kui augustis põrkasid Betooni ülesõidul kokku reisirong ja sõiduauto ning autojuht sai surma.

«Millist märguannet siis tegutsemiseks veel tarvis on,» ütles Klaas. «Fakt on see, et linnavalitsus on seda ka varem tõstatanud, et kõik raudteeülesõidud peavad Tartus olema turvalised.»

Raudteeremont tulekul

Linnapeale saadetud vastuskirjas ütleb Eesti Raudtee, et ettevõttel on valminud ülesõidukoha automaatsignalisatsiooni renoveerimise projekt, mille järgi asendataks seadmestik ja paigaldataks leedfoorid, aga tõkkepuid ei tuleks.

Kuid nüüd on plaanis Tapa-Tartu raudteeliini rekonstrueerimine, mille käigus lisandub tõkkepuuga ülesõidukohti.

«Tulenevalt antud asjaolust ning nii maantee- kui ka raudteesõidukite nimetamisväärsest liiklussagedusest antud ülesõidukohal on AS Eesti Raudtee kavandamas nimetatud ülesõidukoha tõkkepuuga varustamist,» seisab kirjas, mille on allkirjastanud raudteefirma side- ja turvanguameti juhi ülesandeid täitev Tõnis Kuik.

Ettevõtte arvestuste järgi võtab projekteerimine kolm-neli kuud, seejärel tuleb korraldada hanked, tarnida seadmed ja ehitada, nii et varaseim tõkkepuude paigaldamise aeg on uue aasta kevad või varasuvi.

Projekteerimistingimuste taotluse esitas Eesti Raudtee linnavalitsusele septembris ja sel nädalal otsustas linnavalitsus projekteerimistingimused väljastada. Projekteerimist on Eesti Raudtee teatel kavas alustada veel oktoobris.

Eesti Raudtee pressiesindaja Liina Hallik täpsustas, et Tapa-Tartu raudtee kapitaalremondiga saavad tõkkepuud kõik seal olevad ülesõidukohad ja selle vajaduse tingis suuresti uute reisirongide vaiksem liikumine ja tihedam graafik, mis suurendab ohtu raudteel.

Varasema kava järgi kuulus Betooni ülesõit II kategooriasse, mis ei eelda tõkkepuude olemasolu, vajalikud on vaid foorid. I kategooria ülesõidukohtadele tuleb lisaks foorituledele paigaldada ka tõkkepuud. III kategoorias on signalisatsioonita ülesõidukohad. Hallik selgitas, et ülesõidukoha kategooria määratakse liikluse intensiivsuse järgi.

Eesti Raudteel on tuleval aastal kavas ka teiste Tartus raudtee põhiliinidel asuvate ning Betooni ülesõiduga tehnoloogiliselt sarnaste ülesõitude seadmete uuendamine.

Kaugemad plaanid

Tartus on lisaks Betooni ülesõidule tõkkepuuta ka sadamaraudteel olevad ülesõidud, ent sadamaraudteel on rongiliiklus harv.

Klaas ütles, et linna arenguplaanides on küll Aardla, Näituse ja Betooni raudteeülesõidu kahetasandiliseks ehitamine, kuid lähiaastatel käib selline ehitus üle jõu, kahanevate kaubavoogudega Eesti Raudtee on tema sõnul aga teatanud, et ei pea võimalikuks sellisesse ehitusse raha panustada.

Tagasi üles