Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Õpetajast sai paariks tunniks haridus- ja teadusminister

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Pärast rollide vahetamist jagasid Forseliuse kooli eesti keele ja kirjanduse õpetaja Kristi Mumm ja haridus- ja teadusminister Jevgeni Ossinovski päeva muljeid.
Pärast rollide vahetamist jagasid Forseliuse kooli eesti keele ja kirjanduse õpetaja Kristi Mumm ja haridus- ja teadusminister Jevgeni Ossinovski päeva muljeid. Foto: Margus Ansu / Postimees

Õpetajate päeva nädala puhul vahetas Tartu Forseliuse kooli eesti keele ja kirjanduse õpetaja Kristi Mumm mõneks tunniks koha haridus- ja teadusminister Jevgeni Ossinovskiga.

Vahetuse eesmärgiks oli eelkõige tagasiside andmine haridus- ja teadusministeeriumile, nii ministri kui ka õpetaja poolt. Ossinovski vestles koolis nii õpilaste kui ka õpetajaga, Mumm osales aga koosolekutel, kus arutati üldhariduse sisulisi küsimusi.

Ministriametisse valiti Forseliuse kooli õpetaja Kristi Mumm seetõttu, et on Tartu õpetajatest viimastel aastatel silma paistnud. Ta juhtis näiteks eelmisel aastal õpetajate auhinnagalat.

Mumm kinnitas, et kui talle eelmine neljapäev ettepanek tuli, langetas ta otsuse juba samal õhtul. «See oli minu jaoks võimalus, mida ei pruugi enam tulla ja samas mõtlesin ka sellele, et minu õpilastel saab tänane päev olema samuti huvitav,» lausus ta.

Ettekujutus tööst

Mumm osales täna mitmel koosolekul ja arutelul. Esimene koosolek puudutas teaduse rahastamist – see oli teema, mille pärast eesti keele õpetaja pabistas kõige enam, sest arvas, et ei oska piisavalt kaasa rääkida.

«Teaduse rahastamise teemat kartsin kõige rohkem, aga koosolekul istudes kadus hirm ära, sest väga huvitav oli kuulata erinevaid ideid,» ütles ta ja lisas, et julges ka ise arutelus osaleda, mida teised töötajad meelsasti toetasid.

Lisaks arutleti Noored kooli esindajatega, kuidas noored tuleksid rohkem kooli õpetama, ning kuidas vaadata õpetaja ametit sellest küljest, et millised teed õpetaja amet avab ja kuidas arenevad ametiga näiteks eneseväljendus- ja koostööoskus.

Vaatamata tänasele ministristaatusele Mumm end haridus- ja teadusministriks siiski ei kutsunud, kuid kolleegide käitumine pani tema sõnul küll hetkeks ministrina tundma. «Kui pidasime viimast kohtumist, siis paar korda pöördusid tänased kolleegid minu kui ministri poole,» sõnas ta ja naljatas, et see hetk tekkis tal murdosa sekundist küll päriselt ministri tunne.

Õpetajaamet on raske

Haridus- ja teadusminister Jevgeni Ossinovski rääkis Forseliuse kooli 8.-9. klassile täna avalikust esinemisest ning jagas selles valdkonnas eelkõige iseenda kogemusi.

Ossinovski kinnitas, et kaks ja pool tundi klassi ees oli väga raske olla - nii füüsiliselt kui ka vaimselt. «Õpetajaamet on märkimisväärne väljakutse. Ühelt poolt tuleb sellega füüsiliselt hakkama saada, kuid teiselt poolt tuleb kogu aeg motiveerida õpilasi kuulama ja materjali omandama,» ütles Ossinovski.

Haridus- ja teadusminister rääkis, et esimeses tunnis läks tal väga hästi, kuid teise koolitunni ajal jäi tal pedagoogilistest oskustest puudu.

«Tänane kogemus andis mulle eelkõige teadmise, et õpetaja töö on väga raske ning see panus, mida õpetajad annavad Eesti tulevikule, on märkimisväärne,» sõnas ta ning lisas, et häid õpetajaid on kindlasti raskem leida, kui head ministrit.

Mumm kinnitas, et paar tundi ministrina andis talle väikese ettekujutuse, milles see töö seisneb .«Sain aru, et graafik on väga tihe ning kohtumisi on väga palju ja samas ka valdkondi, millega peab kursis olema,» lausus Mumm.

Tagasi üles