Tuleval sügisel peaks Tartus tööd alustama elektrooniline bussipiletisüsteem, ütles abilinnapea Valvo Semilarski eile pärast seda, kui linn oli kinnitanud hanke tulemused. Linn sõlmib lepingu Ühendatud Piletite ASiga.
Tartu e-pilet tuleb aasta pärast
Elektroonilise tasukogumise kesksüsteemi tarkvara, seadmete, kontrollseadmete ja märgiste ostmiseks kulub 343 255 eurot. Tarkvara ja seadmete hooldus järgneva viie aasta jooksul läheb maksma 239 760 eurot.
Tasukogumise seadmeid soetab linn 75 bussi tarvis. Hankega ostetakse 70 000 sõidukaarti ja 20 000 kleepsu, mida saab sõiduõiguse tõestamiseks kasutada samaväärselt.
Semilarski selgitas, et võimalik on tarvitada ka muid infokandjaid, nagu kiibiga õpilaspileteid, mida saab siduda e-pileti numbriga näiteks pangas või kioskis.
Piletisüsteemi loogika on sarnane Tallinna omaga ja tehniliselt oleks võimalik kaarte ristkasutada, kuid see eeldab tarkvara seadistamist ja vastavaid lepinguid. E-piletisüsteem on laiendatav ja võimaldab ühe kaardiga sõita erinevate linnade ja maakondade transpordivahendites.
Ka Tartus on plaanis kasutada nii isikustatud kui isikustamata sõidukaarte. Sõidusoodustusi saab kasutada üksnes isikustatud kaardiga. Isikustamata kaarti on võimalik edasi anda ja sellele kantud raha eest on võimalik osta näiteks kõigil pereliikmetel sõiduõigust ühissõidukis, kuid ei ole võimalik saada soodustusi.
E-piletisüsteem on kavandatud nii, et ei ole tarvidust osta päeva- või kuupiletit, teatud hulga sõidukordade pealt teab süsteem, et selle perioodi väärtuses on juba sõite tehtud. Kui inimene on sõitnud kuu jooksul täis kuupileti väärtuse 17.90 eurot, süsteem rohkem tasu maha ei arvesta. Küll aga on kohustus kõik sõidud registreerida.
Ühistranspordi korraldajatel on aga nii võimalik saada tagasisidet, millal kui palju sõitjaid liinidel oli, ja võtta seda aluseks sõiduplaanide muutmisel.