Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Meedikud püüavad päästa ülekäigurajal auto ette jäänud ratturi elu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Risto Mets
Copy
22. septembri õhtul juhtus Tartus Jõe ja Aleksandri tänava ristmikul raske liiklusõnnetus jalgratturiga.
22. septembri õhtul juhtus Tartus Jõe ja Aleksandri tänava ristmikul raske liiklusõnnetus jalgratturiga. Foto: Politsei

Eile õhtul kella 19.24 ajal juhtus Tartus Jõe ja Aleksandri tänava ristmikul raske liiklusõnnetus, kus reguleerimata ülekäigurada jalgrattal ületanud neiu sai löögi sõiduautolt. Jalgrattal teed ületanud 23-aastase Liisi vigastused olid väga rasked ning praegu võideldakse haiglas tema elu eest, vahendas Lõuna prefektuur.

Liis sai löögi Mitsubishi Space Wagonilt, mida juhtis 46-aastane Aivar. Lõuna prefektuuri liiklusjärelevalvetalituse juht Tõnu Kürsa ütles, et kuigi selle õnnetuse täpsemad asjaolud on veel selgitamisel, paneb politsei kõikidele liiklejatele südamele, et nad ülekäigurajale lähenedes kiirust maha võtaks ning teraselt liiklust jälgiks. «Seda eriti nüüd, mil pime ja sombune aeg on kätte jõudnud ning nähtavus ka päevasel ajal liigeldes oluliselt halvenenud.»

Politsei tuletab meelde, et liiklusseaduse järgi tohib rattur sõiduteed ületada reguleerimata ülekäigurajal sõites, aga see ei anna alati ratturile siiski teiste sõidukijuhtide suhtes eesõigust. Ratturi eesõigus tekib vaid juhul, kui sõiduauto pöörab teele, kus asub ülekäigurada. Antud juhul aga jalgratturil eesõigust ei olnud.

Jalgratturil tuleb enne ülekäigurajale sõitmist veenduda, et tema teeületus on ohutu. Politsei soovitab ratturitel ülekäigurada ületada ratas käe kõrval, siis jääb nii autojuhile kui ka ratturile rohkem aega võimalikele ohtudele ennetavalt reageerida ning end ja teisi õnnetusest hoida.

Samuti soovitab politsei ka täiseas jalgratturitel kanda kiivrit, mis kaitseb kukkumisel või kokkupõrkel peapiirkonda raskemate vigastuste eest. Enda paremini nähtavaks tegemiseks peab jalgratas olema varustatud tulede ja helkuritega.

Tagasi üles