Tähtvere puhkepark plaanib juba eelseisvaks talveks saada valmis veel ühe kelgumäe, mis vähendaks praeguse mäe koormust ning oleks mõeldud eelkõige lumerõngastega sõitmiseks.
Puhkepark kavandab uut lumerõngamäge
Tähtvere puhkepargi juhataja Marti Viilu sõnul on uuele mäele mõeldud juba mõnda aega. «Senised talved on näidanud, et praegune kelgumägi on jäänud natukene kitsaks ja nii tekkiski mõte, et võiks kelgutamise võimalusi laiendada,» ütles ta.
Mõttele andsid hoogu ka Tartu noored lumelaudurid, kes tänavu varakevadel kasutasid aktiivselt puhkepargi toodetud kunstlumehunnikut. «Nad tegid meile ettepaneku, et selline mägi võiks Tartus igal talvel olla, ja siis mõtlesimegi, et miks mitte,» sõnas Viilu.
Uus mägi kerkib puhkepargi dendropargipoolsesse külge, kust jookseb ka uus kergliiklustee. Kelgumägi tuleb Viilu sõnul puidust piiretega, umbes sada meetrit pikk ning kaheksa meetrit kõrge.
Mägi rendile
«Kuna kergliiklustee ehitamisel jäi pinnast üle, kasutasime selle ära ja koondasime mulla ühte suurde valli,» sõnas puhkepargi juhataja. «Selle koha peal oli vana teetamm ja kui kunagi peaks minema uuesti tee-ehituseks, siis ei ole mingi probleem see sealt eemaldada.»
Viilu ei osanud veel öelda, kas mägi jääb puhkepargi hallata või antakse see rendile. Sellest aga sõltub, kas mägi tuleb tõstukiga ja tasuline või mitte.
«Kui anname rendile, siis peaks olema ka tõstuk ja siis oleks mägi kindlasti tasuline. See on ju rentniku enda huvides. Kui aga jääb meie hallata, tuleks see tasuta ja ilma tõstukita. Tähtvere puhkepargil praegu tõstuki ostmiseks ressursse pole,» ütles puhkepargi juhataja.
«Nüüd ongi vaja konkreetsed huvilised kokku koguda ja üle vaadata, kes millistel tingimustel on nõus tulema. Siis oskame täpsema seisukoha võtta. Praegu on kogu see asi veel korralikult välja töötamata,» rääkis Marti Viilu. Seni on peetud läbirääkimisi Viljandi lumerõngapargi eestvedaja MHL Spordiga ja ka Tartu seikluspargiga.
Suusarajad pikemaks
Eeloleval talvel soovib Tähtvere puhkepark pikendada dendropargi suusaradasid, kuid see oleneb palju ilmast.
«Kõik sõltub sellest, kuidas meil jõudu ja ressurssi on. Raja aluspõhi tuleks juba praegu korralikult ära niita, aga praegu on see nii märg ja väga raske on planeerida. Eks me ootamegi juba külma, et saaks hakata radu ette valmistama,» lausus Viilu.