Võidu silla uued vuugid said paika

Eile oli remondimeestel käsil Võidu silla paisumisvuukide paigaldamine ja kinni betoneerimine.

FOTO: Kristjan Teedema

Võidu silla remont püsib graafikus, siiski läheb veel mitu nädalat aega, enne kui see kogu laiuses liikluseks avatakse ja ka jalakäijad uuesti silda ületada tohivad.

Võidu silla Annelinna-poolsel kahel sõidurajal on paisumisvuugid paigas ja ka asfalt pandud. Tartu linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak ütles, et eile oli käsil teise poole vuukide kinnivalamine. Sellele järgneb hüdroisolatsiooni panek, siis saab paika kõnniteeservapruss ja läheb asfalt peale.

«Millal selle teise sillapoolega lõpule jõutakse, sõltub palju ilmast,» ütles ta. «Pühapäevast hakkab sadama ja siis hakkab ilm palju kaasa mängima. Betoon peab olema kuiv selleks ajaks, kui hüdroisolatsiooni pannakse. Kohe pärast valamist ei saa seda tööd teha, betoon peab kuivama ja kõvenema.»

Lepingu järgi on ehitajal ajavaru veel piisavalt, sest töö tähtaeg on oktoobri lõpus ja novembris peavad autod saama sõita kõigil neljal real.

«Kindlasti, kui on võimalus varem avada, siis seda teeme,» lubas Haak. «Aga isegi kui neli rada asfalti on ära pandud, kõiki radu lahti veel ei tehta, sest kõnniteede metallpiirete panekuks on vaja mehhanisme ja ohutust. Väga suure tõenäosusega avatakse vahepeal hoopis kaks keskmist rida.»

Haak selgitas, et see loob eeldused toimetada mehhanismidega sillal ja silla all. Silla all on käsil betooniparandus ja värvimine. Vahel seisab sillal kraana ja töömehed on kraana noka otsas rippuvas gondlis.

Jalakäijad üle ei saa

Jalakäijatele jäävad Võidu sillale minemist keelavad märgid seniks, kuni piirded on paigas. Piirded on viidud Lätti restaureerimisele, osa neist on juba valmis ja värvitudki. Kuid osa purunenud detaile tuleb uuesti valmistada ja Tartusse tuuakse piirded siis, kui kõik on valmis.

«Meil oli vaidlus selle üle, kas taastamine, mida alguses mõeldi, on samaväärne selle töö ulatusega, mis selgus pärast piirete lahti võtmist betoonist,» jutustas Haak.

Nimelt olid malmist piirded kolmandiku ulatuses betooni valatud. Neid rikkus kuigivõrd betoonist välja puhastamine, aga piirdeid oli kahjustanud ka see, et metall ja betoon omavahel reageerisid, selgitas Haak.

Sel nädalal otsustas linnavalitsus silda remontiva ettevõttega Teede REV-2 sõlmida piirete taastamiseks lepingu, kus töö hinnaks on ligemale 29 000 eurot.

Haak möönis, et on terve hulk jalakäijaid, kes sillale pandud keelumärgist ei hooli, ja nimetas sellist käitumist ohtlikuks.

«Mõistlik see ei ole, meil on jalakäijatele suur palve seda silda mitte kasutada,» ütles Haak. «Kaks paralleelset silda on olemas. Lihtsalt tuleks oma käigud paremini läbi mõelda.»

Liiklus mahub ära

Haagi sõnul pole Võidu silla remondi tõttu praegu linnaliikluses suuremaid probleeme olnud. Ka ise igal hommikul sealtkaudu sõitjana ütles ta, et ootama peab hakkama seal, kus kaks sõidurida enne silda üheks surutakse.

Riia tänav on küll õhtuti umbes, aga oli seda ka enne silla remonti.

«Praegu näib küll, et inimesed on hakanud hästi kasutama Vabadussilda,» sõnas Haak. «Sellele on nüüd tekkinud järjekorrad. Liiklus on ikkagi ümber jaotunud. Ka Kroonuaias on liiklust rohkem. Teatud osa jääb ilmselt ka edaspidi kasutama uut marsruuti.»

Haak märkis, et on natuke kahju, et Ihaste sild Võidu silla remondi ajal veel valmis ei ole, sest siis oleks inimestel olnud rohkem põhjust uue sillaga harjuda ja rohkem liiklejaid oleks suundunud sinna.

«Meile on ülioluline, kui palju hakkab Ihaste sild ära võtma teiste sildade koormust, seejuures mitte niivõrd Sõpruse, kui just Võidu silla koormust,» ütles Haak.

Kas Ihaste silla saab autoliikluseks avada selle aasta lõpus või alles kevadel, kui on tähtaeg, ei ole veel selge.

Tagasi üles