Tartu ekstreemsportlased pole rahul Tähtvere rulapargiga, mille obstaaklite konstruktsioon on kulunud ja nõuab väljavahetamist.
Tähtvere rulapark ootab uut hingamist
Rulataja Jarmo Kangro rääkis, et välipargi olukord pole küll kiita, ent sõita saab seal sellegipoolest. «Vanemad ja kogenumad oskavad pargi olukorda hinnata ja kriitilisemaid kohti vältida,» ütles ta. Need aga, kes pole selles pargis varem käinud, võivad sattuda väikestesse õnnetusse, näiteks kuskile kinni jääda ja seetõttu komistada.
Jarmo Kangro leidis siiski, et tartlastel on, mille üle uhke olla, sest välirulapargi plats on Eesti üks suurimaid, kuhu mahuvad enamasti kõik sõitjad ära.
Tähtvere puhkepargi juhataja Marti Viilu sõnul on nad püüdnud rulapargi kriitilisemaid kohti igal aastal kõpitseda. Tegu on siiski 2005. aastast pärineva ehitisega, millest üht osa on parandatud 2008. ja teist osa 2009. aastal ehk juba viis-kuus aastat tagasi.
«Olen kursis, mida pargi kasutajad räägivad, ja eks ole skate-park ausalt öeldes juba amortiseerunud,» ütles ta.
Viilu tunnistas, et midagi muud ei jää üle, kui tuleb parki parandada, sest uue ehitamine nõuab summasid, mida puhkepargil võtta pole.
Viimane paranduskuur tehti suvel. «Mõni obstaakel oli ära kulunud, mõni konstruktsioon ära mädanenud, parandasime ja vahetasime need välja,» ütles Viilu.
Ekstreemsportlased aga ei tohi seal ise midagi parandada, sest igasuguste parandustööde eest vastutab Tähtvere puhkepark ja kui kuskil on midagi valesti tehtud, siis tuleb pärast palju rohkem vaeva näha, et asi korda saada.
Lahendused
Tartu linna kultuuriosakonna sporditeenistuse juhataja Veljo Lamp leidis, et Tartu linna rajatavate uute ehitiste ja rajatiste tõttu on Tähtvere rulapark jäänud tähelepanuta. «Puhkepark on linnalt saanud näpuotsaga skate-pargi parandustöödeks raha,» ütles ta.
Pargi ümberehituseks sellest ei jätku, kuid üht-teist saab siiski teha ja selle eest vastutab Tähtvere puhkepark. Ta loodab, et Tartu ekstreemsportlastele lisandub lähitulevikus veel kohti, kus harjutada.
Ühe mõttena on kultuuriosakonnast läbi käinud betoonist rulapargi ehitus. «Kaasava eelarve ideede kogumisele saatsid noored ka betoonpargi ehitamise idee, mis oli meile justkui meeldetuletus,» ütles Veljo Lamp.
Betoonist rulapargi idee eestvedaja Henri Järv tunnistas, et praeguses välipargis on kõige parem sõita trikiratturitel, kuna ruladel ja rulluiskudel on väikesed rattad ning neid segab iga konarus.
«Rula jaoks oleks vaja, et pind oleks üsna sile, praegune vana asfalt on väga ära kulunud ning obstaaklid ajale jalgu jäänud,» rääkis ta.
Järve sõnul võiks senise pargi teha ümber betoonpargiks, kuid iga asi nõuab raha, mida tema sõnul Tartu ekstreemsportlaste kogukonnal praegu pole. «Idee järgi võiks vana skate-pargi kõrvale betoonparki looma hakata, nii valmib uus, samal ajal saab vana edasi kasutada.»
Uuendatud vana
Selleks, et praegust parki parandada ja täiendada, on Marti Viilu alustanud koostööd Eesti tänavaspordi liiduga. Eesmärk on Tartu rulapargi praegusi obstaakleid arendada ja võimaluse korral remontida: sellega muudetakse kogu park kasutajale mugavamaks.
«Praegu on kõik jutu tasandil, liidust tullakse parki vaatama, kuigi nad teavad, mis seisus see on, ja järgmisel suvel peaks meie muutused olema märgatavad,» kinnitas ta.
Viilu leidis, et betoonpargi mõte on hea, kuid tõstis esile, et kivisse raiutud obstaakleid noored enam oma soovi järgi ümber tõsta ei saa, nagu nad on seni harjunud tegema.
Kui esialgu plaanisid noored pakkuda uue betoonpargi alana välja ülikooli raamatukogu lähedust, siis Viilu leidis, et tegelikult võiks see tulla dendropargi ja Tähtvere piirile. Praegune välipark võiks nii saada uue hingamise. «Meil võiks ju olla vineerist ja betoonist park korraga,» lisas ta.