Sügise eel näeb mitu teed hädaremonti

Risto Mets
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Betooni tänaval on näha, kuidas graniitkillustikust asfaldikiht on läbi kulunud ja kahjustada on saanud ka paekillustikust segatud aluskiht. Talvel tekivad roobastesse kiiresti sügavad augud.
Betooni tänaval on näha, kuidas graniitkillustikust asfaldikiht on läbi kulunud ja kahjustada on saanud ka paekillustikust segatud aluskiht. Talvel tekivad roobastesse kiiresti sügavad augud. Foto: Kristjan Teedema

Veel enne talve püüab Tartu linn korda teha teelõigud, mille asfalt on kulunud üle kriitilise piiri. Ka mitu auklikku kõnniteed saab värske ülekatte.

Asfaltimine algab lähiajal Betooni ja Tehase tänaval.

Kõnniteid tahab linn remontida aga Kastani ja Kuperjanovi ristmiku piirkonnas, samuti Tähe ja Mõisavahe tänaval ning Narva maanteel.

Ei kannata oodata

Tartu linnamajanduse osakonna teedeteenistuse juhataja Urmas Mets kinnitas, et asfaltimistöö on plaanis ära teha enne külmade saabumist. «Asfalteerimise hinnad tulid praegu samuti täitsa mõistlikud,» märkis ta. «Betooni ja Tehase tänava asfaltkattesse kulunud roopad on juba kriitiliselt sügavad.»

Kriitiline kulumine tähendab seda, et asfaldi graniitkillustikust segatud tugevam kattekiht on läbi kulunud. Et aga asfaldi aluskiht ehitatakse üldjuhul odavamast paekivikillustikust ja see juba paistab, ei saa talve eel remondiga kauem oodata. Talvistes oludes, mil soolaga tõrjutakse libedust ja teekate pidevalt nii jäätub kui sulab, tähendaks tänava remontimata jätmine kiiret aukude teket.

Kui Betooni tänaval uuendatakse üksnes peamist asfaltkatet, siis Tehase tänaval lähevad vahetusse ka vajunud või lagunenud äärekivid. Nende teelõikude remont maksab kokku 91 000 eurot.

Ka raudteeülesõidukoht Betooni tänaval pole enam parimas seisukorras. Kohustus selle eest hoolitseda on aga raudteeharu kasutavatel ettevõtetel.

Metsa sõnutsi on teekatete kulumise põhjus intensiivne raskeveokite liiklus, aga ka arvukad naastrehve eelistavad sõiduautode ja kaubikute juhid. «Sõltuvalt liikluskoormusest kulutavad naastrehvid asfalti kuni üks sentimeeter aastas,» viitas Mets tehtud uuringutele. See tähendab aga, et kui pealmise asfaldikihi paksus on viis sentimeetrit, siis tiheda liiklusega tänava eluiga ongi viis aastat.

Kõnniteede talve-eelsele remondile plaanib linn kulutada üle 59 000 euro. Selle eest peaksid korda saama 400 meetrit Ülejõe pargi kõrval kulgevat kõnniteed ning jalakäiguteed Kuperjanovi ja Kastani ristmiku ümbruses.

Lisaraha nõuab veel Mõisavahe tänava kõnnitee remont Kalda tee ja Anne tänava vahel, selle riigihange kuulutati äsja välja.

Abilinnapea Valvo Semilarski lisas omalt poolt, et linn on võtnud suuna muuta ülekäiguradade esiseid mugavamaks. Nimelt tulevad ülekäigu ette kõnniteesse kaldosad ja madaldatud äärekivid.

«Tuleval aastal pööramegi enam tähelepanu ülekäigukohtadel ja ristmikel äärekivide allatoomisele, selleks on eelarvesse planeeritud spetsiaalsed summad.»

Sügis tuleb

Küsimusele, kas remonti polnuks mõistlik ette võtta varem kui nüüd, mil sügisesed ilmad võivad olla üsna heitlikud, vastas Mets, et teenistusel on pidevalt väga palju asju töös ning need objektid jõudsid oma järje ära oodata alles nüüd.

Lisaks sellele tuleb teetöid alati kooskõlastada maa-aluste kommunikatsioonide valdajatega ning tihti on sellist kooskõlastamist lausa uskumatult palju, tõdes Mets. «Plaanis oli korrastada kõnniteed ka Struve tänaval, aga sinna tuleb veevärgi töö peale,» põhjendas teedeteenistuse juht selle tegemata jäämist. Teisisõnu, pole mõtet panna uut asfalti maha kohta, kus see peagi üles kaevatakse.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles