Idaringtee projekti tuli suur muutus

Jüri Saar
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Pm

Tartu linn küsib riigi toetust Idaringtee kolmanda järgu ehitamiseks, mille projektlahendus on alles lihvimisel.

Idaringtee kolmas järk ühendab Räpina maantee ja Lammi tee, lõigu pikkus on 1,5 kilomeetrit ja ehituse hinnanguline maksumus kaheksa miljonit eurot, millest linna eeldatav omaosalus on 1,2 miljonit eurot.

Suurema osa ehitusrahast küsib Tartu linn riigilt. Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium on ette valmistamas perioodi 2014–2020 transporditaristu arendamise investeeringute kava, millele soovitakse rahastust Euroopa ühtekuuluvusfondist. Tartu linn soovib Idaringtee järgmise lõigu lülitamist sellesse. Kui vastus on positiivne, saab ehitus alata aastal 2016.

«Liiklusuuringud on tehtud, eskiisprojekt on, teekoridor on vaba, kui välja arvata paar maaküsimust,» ütles abilinnapea Valvo Semilarski.

Varem tutvustatav eelprojekt ja ehitatav tee võivad aga suuresti erineda.

Praegu on jutuks 1+1 sõiduradadega tänav, mille mõlemas otsas on ringristmik ja kahel pool kergliiklustee. Semilarski ütles, et kulude kokkuhoiu huvides on loobutud plaanist ehitada kergliiklustee Lammi ringristmikul tunnelisse.

Suurim muudatus puudutab aga Soojuse teed, mis ühendab Nõlvaku tänavaga Lohkva kortermaju ja elektrijaama ning kustkaudu saavad linlased minna Lohkva istikuärisse.

Nagu selgitas linnamajanduse osakonna asejuhataja Andres Pool, oli algul mõte teha Soojuse teele ringristmik, aga see olnuks väga lähedal Nõlvaku tänaval asuvale ringristmikule. Nende vahele mahtunuks üks pikk veoauto või kolm sõiduautot.

«See suund võib küllalt populaarne olla ja ringil liikluse kinni puua. Kui ring tekitab ummiku, jääb ka ülejäänud liiklus seisma,» rääkis Pool. «Me ei tahaks nullida ka neljanda etapi ehitamise võimalust Jõhvi maantee suunas Kõrvekülla.»

Nüüd on pakutud lahendus, et Soojuse tee kohal oleks ühendus Idaringteega ainult parempööretega. Otse üle ei saa.

Soojuse teelt linna pääsemiseks on kavas ehitada uus tänav Mõisavahe tänavani ja see läheks Idaringtee alt läbi.

Jalakäijate ja ratturite tarvis on aga kavandatud tunnel, mille kaudu saaks Soojuse teelt Prisma juurde ja bussipeatusesse.

Millal võiks valmida Idaringtee neljas järk Räpina maanteest Jõhvi maanteeni, ei ole teada. Aastani 2020 seda riigil üheski kavas ei ole, ütles Pool.

Küll aga on päevakorrale tõusnud vajadus ehitada Muuseumi tee ühendus Põhja puiesteeni ja võibolla ka Rõõmu teeni. Muuseumi teest ja Roosi tänavast võib jääda uue Eesti Rahva Muuseumi juurde pääsemiseks väheks.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles